Monday, 15 September 2025

रात में एगो चोरी [A Theft In The Night in Bhojpuri]


ईसा चोर बन के अइहें! त हमनी के मसीह के समय के संदर्भ में एगो चोर के वर्णन करे वाला शास्त्र के देखत बानी जा अउर कइसे श्लोक के व्याख्या 30 ई. के रूप में करे के चाहीं


रात में एगो चोरी
 
प्रकाशित 20150602 --- संशोधित 20250906
NB: बाइबल के संदर्भ एमकेजेवी से बा जब तक कि अन्यथा ना बतावल गइल होखे।


अनुवाद --- 2025 सितंबर के भइल

ई लेख गूगल के इस्तेमाल से अंगरेजी से स्वचालित रूप से अनुवाद भइल। अगर रउरा कवनो अनुवाद संस्करण पढ़त बानी आ रउरा लागत बा कि अनुवाद सही नइखे! भा राउर भाषा खातिर झंडा सही नइखे! नीचे कमेंट में जरूर बताईं! अगर रउरा नीचे दिहल लिंक पर जाए के बा त रउरा पहिले LINK खोले के पड़ी, ओकरा बाद दाहिना हाथ के हाशिया पर ‘TRANSLATE’ विकल्प के इस्तेमाल क के ओह लोग के अपना भाषा में अनुवाद करे के पड़ी. [गूगल से संचालित बा]


आईं देखल जाव कि बाइबल में कइसे एगो “घर डकैती; रात में चोरी” के वर्णन कइल गइल बा। एगो अउरी कहानी बा जवना से हमनी के सब केहू परिचित बानी जा, आ उ एके समय के दौर में बा आ एके जातीय संस्कृति में बा। “अली बाबा आ चालीस चोर” के कहानी याद बा का? ई एगो क्लासिक मध्य पूर्वी लोक कथा हवे। चोर पानी के बड़का जार में लुकाए के योजना बनवले रहले, जवना के एगो अमीर के भोज में पहुंचावल जात रहे। फेर इंतजार करीं जबले कवनो संकेत ना मिल जाव, फेर सब कूद के बाहर निकल के हमला कर के तबाह कर लेत, फेर सगरी लूट ले लेत. हमनी के आज अपना पश्चिमी संस्कृति में, “रात में चोर” के एगो चुपचाप “बिल्ली चोर” के रूप में बहुत जादे सोचेनी जा। हमनी के शास्त्र के मूल समय आ स्थान से समझे के कोशिश करे के चाहीं!


नीचे दिहल ई सब अंश ओह बात के वर्णन करत लउकेला जवना के हमनी के आज अपना संस्कृति में कहब जा; एगो घर पर हमला भइल; एगो हथियारबंद डकैती; भा एगो 'स्मैश एंड ग्रिप'! इ लोग इ संकेत देत बा कि ' मजबूत आदमी , चोर या डकैत ' अइसन लोग हवें जे बढ़िया लड़ाई लगा सकेलें! साथ ही एह अंशन में “बिल्ली चोर” निहन चुपचाप लुका के भीतर घुसे के कवनो संकेत नइखे मिलत. आईं निम्नलिखित ' प्रमुख शब्द ' के उपयोग करके शास्त्र के माध्यम से खोज कइल जाव।


'मजबूत आदमी' (एह वाक्यांश के 6 लिस्टिंग)

1Sa 14:52 पलिस्तीयन के खिलाफ लड़ाई भारी रहे ..जब शाऊल कवनो ताकतवर आदमी के देखले , चाहे कवनो बहादुर आदमी के देखले त ओकरा के अपना लगे ले गईले।
यशायाह 10:13 ..हम लोग के सीमा हटा देले बानी, अउर उनकर खजाना लूट लेले बानी, अउर हम लोग के एगो मजबूत आदमी निहन गिरा देले बानी ।
मत्ती 12:29 ..कइसे केहू ..एक मजबूत आदमी के घर में घुस के ओकर माल बिगाड़ सकेला, जब तक कि पहिले ऊ मजबूत आदमी के ना बान्हल , ..फिर ..ओकर घर लूट ना। Mar 3:27 केहू भी ..बरियार के
घर में ना जा सकेला ..उनकर माल लूट सकेला, जब तक कि ऊ पहिले बलवान के बान्ह ना देवे . ..फिर ..उनकर घर लूट के। लूका 11:21 जब बलवान आदमी , पूरा तरह से हथियारबंद, अपना आवास के रखवाली करेला, त ओकर माल शांति से होला।


'लूट, डकैती, लूट' (31 लिस्टिंग) के बा।

न्याय 9:25 ..शेकेम के लोग पहाड़ के चोटी पर उनकर इंतजार करत लोग के रखलस आ उ लोग ओहिजा से गुजरत सब लोग के लूट लिहलस ।
1सा 23:1 उ लोग दाऊद से कहलन, “देखऽ, पलिस्ती लोग केइला से लड़त बा अउर कुटनी के लूटत बा
। 2सा 17:8 काहेकि, हुशाई कहले, ..उ लोग पराक्रमी हवे, आ उ लोग के आत्मा कड़वा हवे, जइसे कि भालू खेत में आपन बच्चा लूट लेला
। यशायाह 10:13 ..हम लोग के सीमा हटा देले बानी, अउर उनकर खजाना लूट लेले बानी, अउर ..लोग के एगो मजबूत आदमी निहन गिरा देले बानी .
यशायाह 13:16 अउर उनकर लइकन के आँख के सामने टुकड़ा-टुकड़ा कर दिहल जाई। ओह लोग के घर में लूटपाट हो जाई , आ ओह लोग के मेहरारू से बलात्कार हो जाई .
यशायाह 17:14 ..देखऽ, आतंक! सबेरे से पहिले, उ नईखन! ई हमनी के लूटपाट करे वाला के भाग्य ह , आ हमनी के लूटे वाला के भाग्य ह .
यशायाह 42:22 लेकिन इ एगो लूट आ लूट के लोग ह। सब छेद में फंसल बाड़े , आ जेल-घर में छिपल बाड़े..
यिर्मयाह 50:37 ..आ उ लोग मेहरारू निहन हो जईहे। तलवार ओकरा खजाना में बा, आ ओकरा के लूट लिहल जाई .
इज 18:7 अउर कवनो आदमी के साथ बुरा व्यवहार नइखे कइले, लेकिन ऋणी के प्रतिज्ञा ओकरा के वापस दे दिहले बा, हिंसा से केहू के लूटले नइखे ,..
इज 18:16 आ ना ही कवनो आदमी के साथ बुरा व्यवहार कइले बा; प्रतिज्ञा के रोक नइखे रखले बा; ना ही हिंसा से लूटले बा ..
Mar 14:48 यीशु जवाब दिहलन, “ का रउवां तलवार आ लाठी लेके निकलल बानी, जइसे कि डकैत के खिलाफ , हमरा के पकड़े खातिर?”
लूका 10:30 ,,एक ..पुरुष ..यरीहो गइल .. डकैत के बीच गिर गइल , जे ओकरा के कपड़ा उतार दिहलस .. ओकरा के घायल कर दिहलस , आ ओकरा के आधा मरल छोड़ के चल गइल .
लूका 22:52 तब यीशु मुख्य याजकन से कहलन कि ..जे उनकरा लगे आइल रहले, का रउवां तलवार आ लाठी लेके एगो डकैत के खिलाफ निकलल बानी ?


चोर भा चोर के (40 लिस्टिंग)

निष्कर्ष 22:2 अगर कवनो चोर के घर में घुसत पावल जाव आ ओकरा के मारल जाव कि ऊ मर जाव त ओकरा खातिर कवनो खून ना बहावल जाई.
अय्यूब 24:14  रोशनी के साथे उठल हत्यारा गरीब आ जरूरतमंद के मार देला आ रात में ऊ चोर होला .
यिर्मयाह 49:9 अगर ..बटोरने वाला ..आ जास त ..का उ लोग कुछ ..अंगूर ना छोड़ित? रात में चोर आई त तब तक तब तक तब तक तब तक नाश करीहे जब तक कि ओकरा लगे पेट ना होई .
जोह 2:9 उ लोग शहर पर दौड़ल जाई ..देवाल पर भाग जाई ..घरन पर चढ़ जाई; खिड़की से चोर निहन घुस जईहे .
मत्ती 6:19 धरती पर अपना खातिर खजाना मत जमा करीं, जहाँ पतई आ जंग खराब हो जाला, आ जहाँ चोर घुस के चोरी करेला।
मत्ती 6:20 लेकिन स्वर्ग में खजाना जमा करऽ ..जहाँ ना पतई ना जंग खराब होखे, अउर जहाँ चोर ना तोड़े ना चोरी करे।
मत्ती 24:43 लेकिन ..जानत रहित ..चोर आ जाई , उ देखत रहित आ ..अपना घर के खोदे ना देत . लूका 12:39 .. जानत रहित ..चोर  जाई , उ देखत रहित अउर ..अपना घर के खोदे ना देले रहित . यूहन्ना 10:10 चोर चोरी करे आ मारे आ नष्ट करे के अलावा ना आवेला ...



उपर के श्लोक ओह ‘मुख्य शब्दन’ के प्रयोग कइल शास्त्रन के पूरा सूची नइखे। बाकिर ऊ सब ओह शब्दन से सुझावल हिंसा के साफ संकेत देत बा. उदाहरण खातिर ऊपर के अंतिम श्लोक, यूहन्ना 10:10 ' चोर चोरी करे अउर मारे अउर नष्ट करे के अलावा ना आवेला .' त जब हमनी के शास्त्र पढ़ब जा, जवन एह बात के बात करेला कि, “ प्रभु रात में चोर बन के आवेला ”, त हमनी के आसपास के शब्दन में “ हिंसा ” के कुछ संकेत देखे के चाहीं ! साथ ही हमनी के एकरा के क्लेश से पहिले के रैप्चर, कुछ, काफी अउर/गुप्त के पूर्वधारित विचार से ढंकला के कोशिश ना करे के चाहीं! त, आईं ओह शास्त्रन में से कुछ देखल जाव जवन प्रभु के रात में चोर के रूप में आवे के बात करेला!


प्रभु के आगमन के बारे में

प्रभु रात में चोर बन के अप्रत्याशित रूप से आ जइहें! आ ई जोरदार, शक्तिशाली आ विनाशकारी होई!

लूका 12:40 एह से भी तैयार रहीं, काहेकि आदमी के बेटा ओह घड़ी में आवेला जब रउवां ना सोचेनी ।
2Pe 3:10 लेकिन प्रभु के दिन रात में चोर के तरह आई , जवना में आकाश के आवाज तेज हो जाई , आ तत्व उग्र गर्मी से पिघल जाई . आ धरती आ ओकरा में के काम जरा दिहल जाई .
प्रकाशितवाक्य 3:3 तब याद रखीं कि रउवां कइसे ग्रहण कइले बानी अउर कइसे सुनले बानी, अउर मजबूती से पकड़ीं अउर पश्चाताप करीं। एह से अगर तू जागल ना रहबऽ त हम तोहरा पर चोर बन के आ जाईब आ तोहरा पता ना चली कि हम कवना घड़ी तोहरा पर आ जाईब .
प्रकाशितवाक्य 16:15 देखऽ, हम चोर के रूप में आवत बानी। धन्य बा जे अपना वस्त्र के देखत आ रखले बा , कहीं ऊ नंगा ना चल जाव आ ऊ लोग ओकर लाज ना देख लेव.


पौलुस थिस्सलुनीकियों के ओर से

थिस्सलुनीकियों के चिंता रहे कि उनकर मरल दोस्त जी उठला से चूक जइहें। एकरा बाद पौलुस थिस्सलुनीकियों के लिखले बाड़न कि -

1Th 4:13 “लेकिन हम तोहनी के अनजान ना चाहत बानी, भाई लोग, जे लोग सुतल बा, (मसीह में मरल बा).. :15 काहेकि हम तोहनी से प्रभु के वचन से इ कहत बानी कि हमनी के जे जिंदा बानी जा अउर प्रभु के आवे तक रहब जा, उ लोग सुतल लोग के सामने ना जाईब जा भगवान के तुरही .


तब पौलुस एगो एडजंट, ‘लेकिन’ के साथ आगे बढ़ेलन, जवन दुनो अध्याय के एगो घटना के रूप में जोड़ देला। एकरा बाद उ प्रभु के चोर के रूप में आवे के वर्णन करेलन: -
1Th 5:1 “ लेकिन समय आ मौसम के बारे में, भाई लोग, रउआ लोग के कवनो जरूरत नइखे कि हम रउआ लोग के लिखीं। :2 काहे कि रउआ लोग खुद सही जानत बानी कि प्रभु के दिन रात में चोर निहन आवेला  लोग ना बच पाई ​लेकिन हमनी के प्रभु यीशु मसीह के द्वारा उद्धार पावे खातिर।”


ऊपर के अंश में इ सब घटना घटित बा: - “प्रभु एगो चिल्लाहट के साथ उतरत बाड़े”, “एक महादूत के आवाज”, “परमेशवर के तुरही”, “मसीह में मरल लोग पहिले जी उठी”, “प्रभु के दिन”, “प्रभु रात में चोर के रूप में आवे वाला”, “अचानक विनाश ओह लोग पर आवेला” अउर “परमेशवर हमनी के क्रोध खातिर नियुक्त नइखन कइले”।


सवाल : - भगवान के क्रोध के अनुभव केकरा होई? - दुष्ट लोग के दुख होला! आ ई त तुरते हो जाला जब हमनी के प्रभु से मिले खातिर पकड़ल जानी जा। त ई सोचल काफी हास्यास्पद बा कि दूर पकड़ल भा ‘रैप्चर’ एगो शांत भा गुप्त घटना ह. आ ओह सब के माध्यम से भगवान हमनी के क्रोध खातिर नियुक्त नइखन कइले . उपर के कवनो बात शांत आयोजन ना लागत बा? भजन संहिता 91:7 “हजार तोहरा बगल में गिर जाई, आ दस हजार तोहरा दाहिना ओर गिर जाई, उ तोहरा लगे ना आई।” हमनी के उ रक्षा के भुला गईल बानी जा जवन भगवान हमनी के ऊपर वादा कईले बाड़े! अइसन लागत बा कि कलीसिया कमजोर होके उम्मीद करत बा कि कवनो तरह के संकट से पहिले के रैप्चर में दुनिया से बाहर निकालल जाई? ताकि भगवान गलती से हमनी के ना मारे जब उ आपन क्रोध उझले। का हमनी के निकासी के किताब के भुला गईल बानी जा अउर मिस्र के विपत्तियन के दौरान परमेश्वर इस्राएल के संतान के कइसे रक्षा कइले रहले?


रैप्चर के सवाल बा

दूसर बात जवन ढीला तोप निहन बा उ ह रैप्चर के सवाल! पौलुस से लेके थिस्सलुनीकियों तक के ऊपर के इ सब अंश प्रभु के दूसरा आगमन के बारे में बात कर रहल बा। अउर पौलुस कह रहल बाड़न कि इहे सबसे अगिला बात बा जवन होखे वाला बा! त अगर प्री-रैप्चर बा त पौलुस पहिले थिस्सलुनीकियों के रैप्चर के बारे में काहे ना बतावेलन? काहें; काहे कि जाहिर बा कि कवनो संकट से पहिले के रैप्चर नइखे!



अंत के समय के वर्णन बा

खरपतवार के दृष्टांत

मत्ती 13:24 “उ उनकरा खातिर एगो अउरी दृष्टांत दिहलन, “स्वर्ग के राज्य के तुलना ओह आदमी से कइल गइल बा जे अपना खेत में बढ़िया बीज बोवलस घर के नौकर आके ओकरा से कहलस, "महाराज, का तू अपना खेत में बढ़िया बीज ना बोअले बाड़ू?  फसल कटाई ​जाहिर बा कि फसल हमनी के दुनिया में होखे वाला बहुत NEXT चीज बा! ..(अब एह अंश के व्याख्या पर “कूद”)।


खरपतवार के दृष्टांत के व्याख्या कइल गइल

मत्ती 13:36 “..उनकर चेला लोग उनकरा लगे आके कहलन, “हमनी के खेत के दर्नेल के दृष्टांत समझाईं शैतान दुनिया के अंत  ; . कहाँ बा संकट से पहिले के रैप्चर?


त, उपर के अंश से, कलीसिया के एगो, “प्रकट से पहिले के रैप्चर” के विचार कहाँ से मिलेला? शायद एह विषय पर केहू के टिप्पणी पढ़ के, परमेश्वर के वचन के पढ़ला के बजाय, काहे कि एह में से कवनो अंश में कवनो “शांत” या “गुप्त” के संकेत नइखे!


जाल के दृष्टांत के बारे में बतावल गइल बा

मत्ती 13:47 “फिर से, स्वर्ग के राज्य एगो जाल निहन बा जवन समुंदर में फेंकल गईल रहे अवुरी हर तरह के कुछ लोग के बटोरले रहे, :48 जवन भर गईला प उ लोग किनारे खींच लेले, अवुरी बईठ के भलाई के बर्तन में बटोर देले, लेकिन बुरा के फेंक देले।:49  दुनिया के अंत में अयीसन होई। :50 आ ओह लोग के आग के भट्ठी में फेंक दीहें . फेरु, संकट से पहिले के रैप्चर कहाँ बा?


2 थिस्सलुनीकियों के ह

ई पता लगावे के कोशिश करीं कि रैप्चर एह अंश में कहाँ फिट बइठत बा? इ पौलुस के थिस्सलुनीकियों के दूसरा पत्र ह; surly ऊ अबकी बेर ओह लोग के रैप्चर के बारे में बतावे वाला बा!


अराजकता के आदमी के नाम से जानल जाला

2Th 2:1 “हम हे भाई लोग, हमनी के प्रभु यीशु मसीह के आवे आ उनकरा लगे एकट्ठा होखे के बारे में तोहनी से निहोरा करत बानी जा , :2 कि तोहनी के मन में जल्दी ना हिल जाइब, ना ही कवनो बात या चिट्ठी से, जइसे कि हमनी के माध्यम से, जइसे कि मसीह के दिन नजदीक आ गईल बा । एक ही घटना), तब तक ना आई जब तक कि पहिले कवनो गिरल ना आई , आ पाप के आदमी प्रकट ना होई , विनाश के बेटा, :4 जे विरोध करेला आ अपना के ओह सब से ऊपर उठावेला जेकरा के भगवान कहल जाला, या जवना के पूजा कइल जाला, ताकि ऊ भगवान के मंदिर में भगवान के रूप में बइठ के अपना के ई बतावे कि ऊ भगवान हवें।” ..“कूद” श्लोक :8 तक “आ तब अधर्म के प्रकट हो जाई, जेकरा के प्रभु अपना मुँह के साँस से भस्म कर दिहे अउर अपना आवे के चमक से नाश कर दिहे,” फिर से कहाँ बा क्लेश से पहिले के रैप्चर?

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इहाँ दू गो घटना बा, “आवे के” अउर “हमार इकट्ठा होखे के”, अउर फिर पौलुस कहत हउवें, “ओह दिन खातिर”! मतलब कि दुनो घटना एक संगे होखेला। लेकिन एह आवे से पहिले पाप के आदमी प्रकट हो जाला। त, हमनी के सब के इहाँ होखे के चाही जब 'पाप के आदमी' प्रकट होई। साथ ही जब ऊ इहाँ नीचे धरती पर सक्रिय बा आ जब ऊ प्रभु के भस्म हो जाला। कुछ लोग कहेला कि प्रभु ‘रैप्चर’ के 7 साल बाद, “अपना शक्ति में” 144,000 लोग के साथे वापस आ जाला। आ ओह घरी मसीह पाप के आदमी के नाश कर देत बाड़न। त ऊ लोग कहेला कि ई अंश ओह घटना के संदर्भ देत बा जवन 7 साल बाद होला? अगर ई बात सही बा त; तब दूसरा जमघट होखे के चाहीं? दोसरा शब्दन में कहल जाव त; 7 साल के शुरुआत में रैप्चर के शुरुआत में एगो जुटान, आ 7 साल के बाद प्रभु के दूसरा आगमन में एगो जुटान! अगर इ सब सही बा, त पौलुस एह अंश से थिस्सलुनीकियों के काहे दिलासा दे रहल बाड़े? पौलुस ओह लोग के 'रैप्चर' के बारे में साफ-साफ काहे नइखन बतावत??

**************************************************** के बा।

हम देखत बानी कि अइसन होखत बा, ईसा एक बेर ही आवेले . जवना समय में जुटान होला पाप के आदमी के नाश हो जाला , शैतान 1000 साल तक बान्हल जाला , आ ओकरा बाद सहस्राब्दी शुरू होला ! हमनी के आपन ऐतिहासिक शैली के घटनाक्रम भुला गईल बानी जा। हमनी के सिनेमा में देखत बानी जा बाकिर समझे में असफल हो जानी जा. जब कवनो राजा भा रोमन सम्राट दूर लंबा यात्रा के बाद घरे लवट आवेला त सभ नागरिक ओकरा के अभिवादन करे खातिर शहर से बाहर निकल जाले। जइसे कि अगर हमनी के राजा चार्ल्स आस्ट्रेलिया घूमे निकलत रहले त लोग के भीड़ झंडा लेके निकल के सड़क पर लाइन लगा जात रहे. जब मसीह वापस अइहें, त हमनी के सब केहू हवा में फंसल होखब जा कि हमनी के उनकरा के अभिवादन करीं जा जब उ धरती के नजदीक अइहें। हमनी के आलंकारिक रूप से 144,000 हई जा, अउर हमनी के सब केहू उनकर सहस्राब्दी शासन के स्थापित करे खातिर उनकरा साथे धरती पर आवेनी जा। एगो चीज जवन उनकर वापसी के कारण होई हमरा विश्वास बा कि गोग अउर मागोग के साथे आसन्न विश्वयुद्ध होई।

**************************************************** के बा।

हमरा लगे रउरा खातिर अउरी कई गो बातचीत बा, नीचे दिहल लिंक के देखल जाव. एकरा के एह तरह से सेट कइल गइल बा कि हम आसानी से अनुवाद कर सकीलें.
याद रखीं अगर रउआँ नीचे दिहल लिंक पर जाए के चाहत बानी त रउआँ के लिंक खोले के पड़ी; एकरा बाद दाहिना हाथ के हाशिया में TRANSLATE विकल्प के इस्तेमाल क के ओह लोग के अपना भाषा में अनुवाद करीं. [गूगल के संचालित]
YOUR Language में हम रउआ के पहिला सूची में वार्ता के शीर्षक देले बानी। फेर ओही क्रम में रउरा के दूसरा सूची में लिंक दिहल जाला।

**************************************************** के बा।

ऊ परमात्मा के खिलाफ शब्द बोली

यरूशलेम के मंदिर के फेर से बनावल

स्टेनली आ द ब्लड कोवेनंट के नाम से जानल जाला

यीशु के हवें - का उ माइकल आर्कन्जेल हवें?

बाइबल में झूठ बा भाग 2

मसीह के साथे के राज करी

ब्रिटिश इजरायल - 1.01 [शुरुआती लोग खातिर]।

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