Monday, 15 September 2025

रात मा एक चोरी [A Theft In The Night in Awadhi]

 


ईसू एक चोर के रूप मा आवै वाला है! त हम मसीह के समय के संदर्भ मा एक चोर का वर्णन करै वाले शास्त्रन का देखित है अऊर ईस्वी सन् 30 के रूप मा श्लोकन का कैसे व्याख्या कीन जाय

रात मा एक चोरी
 
प्रकाशित 20150602 -:- संशोधित 20250906
एनबी: बाइबिल संदर्भ एमकेजेवी से हैं जब तक कि अन्यथा नोट न कीन जाय।


अनुवाद -:- 2025 सितम्बर

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आइए देखित है कि बाइबिल मा "घर डकैती; रात मा चोरी" का वर्णन कैसे कीन गा है। एक अउर कहानी है जेसे हम सब परिचित हैं, अऊर ई एकै समय अऊर एकै जातीय संस्कृति मा है। “अली बाबा और चालीस चोर” कि कहानी याद है का? ई एक क्लासिक मध्य पूर्वी लोक कथा है। चोरन ने पानी के बड़े-बड़े जारन मा छिपै के योजना बनाई रही, जेका एक सेठ के दावत मा पहुँचावा गा रहा। फिर तब तक इंतजार करा जब तक कि एक संकेत न दीन जाय, फिर सब कूद के हमला करिहैं अऊर तबाह करिहैं, फिर उ सब लूट लेइहैं। हम आज अपनी पश्चिमी संस्कृति मा, "रात मा चोर" का एक शांत "बिल्ली चोर" के रूप मा बहुत ज्यादा सोचित है। शास्त्रन का मूल समय और स्थान से समझै कै कोशिश करै का चाही!


नीचे सूचीबद्ध ई सब मार्ग वर्णन करत हैं कि हम आज अपनी संस्कृति मा का कहब; एक घर आक्रमण; एक सशस्त्र डकैती; या एक 'स्मैश एंड ग्रैब'! उई बतावत हैं कि ' मजबूत आदमी , चोर या लुटेरा ' अइसन मनई हैं जे अच्छा लड़ाई लड़ सकत हैं! साथै इन मार्गन मा "बिल्ली चोर" के तरह चुपचाप घुसय के कौनो संकेत नाहीं है। निम्नलिखित ' मुख्य शब्दन ' का उपयोग कइके शास्त्रन के माध्यम से एक खोज करब ।


'मजबूत आदमी' (इ वाक्यांश के 6 सूची)

1सा 14:52 अउर पलिस्तियों के खिलाफ युद्ध भारी रहा ..जब शाऊल कउनो ताकतवर या कउनो बहादुर मनई देखत रहा, तउ उ ओका अपने पास लइ लेत रहा 
यशायाह 10:13 ..मइँ लोगन के सीमा हटा दिहेउँ हउँ, अउर ओनके खजाना लूटि लिहेउँ हउँ, अउर मइँ लोगन का एक बलवान मनई के नाईं नीचे गिराइ दिहेउँ हउँ ।
मत्ती 12:29 ..एक बलवान मनई के घर मा कैसे घुस सकत है अऊर ओकर सामान कैसे लूट सकत है, जब तक कि उ पहिले बलवान मनई का न बांध लेई , ..फिर ..ओकर घर का लूट लेई। मरकुस 3:27 कउनो भी ..एक बलवान के
घर मा नाहीं घुस सकत ..ओकर सामान लूट सकत है, जब तक कि उ पहिले बलवान मनई का न बाँध ले । ..फिर ..उनके घर का लूट लें। लूका 11:21 जब एक ताकतवर मनई , पूरा हथियार लैस, आपन घर के रखवाली करत है, त ओकर सामान शांति से रहत है।


'लूट, लुटेरा, लूट' (31 सूची)

न्याय 9:25 ..शकेम के मनई पहाड़न के चोटी पर ओकरे बरे लुकाय के रखिन अऊर उ पचे ओन सबका लूट लिहिन जे ओसे गुजरत रहेन 
1सा 23:1 तब उ पचे दाऊद स कहेन, “देखा, पलिस्ती लोग केइला स लड़त अहइँ अउर उ पचे चरखी लूटत अहइँ
। 2सा 17:8 काहे से कि हुसै कहेस, ..उ पचे पराक्रमी मनई अहइँ, अउर उ पचे कड़वा अहइँ, जइसे भालू खेत मा आपन बच्चा लूट लेत ह
। यशायाह 10:13 ..मइँ लोगन के सीमा हटा दिहेउँ हउँ, अउर ओनके खजाना लूटि लिहेउँ हउँ, अउर ..लोगन का एक बलवान मनई के नाईं नीचे गिराइ दिहेउँ ।
यशायाह 13:16 अऊर ओनके बच्चा ओनके आँखिन के सामने टुकड़ा-टुकड़ा होइ जइहैं; ओनके घरन मा लूटपाट कीन जाई अऊर ओनके मेहरारून के साथे बलात्कार कीन जाई ।
यशायाह 17:14 ..देखा, आतंक! भोर होय के पहिले, ऊ नाहीं है! ई हमका लूटै वालेन के भाग्य है अऊर हमका लूटै वालेन के भाग्य है 
यशायाह 42:22 मुला इ एक अइसन लोग अहइँ जेका लूट लिहिस अउर बिगाड़ दिहिस; उ सब गड्ढन मा फंस गए हैं , अऊर उ जेल-घरन मा छिपे हैं।
यिर्मयाह 50:37 .. अऊर उ औरतन के तरह होइ जइहैं। एक तलवार ओकरे खजाना के लिए है, अऊर उ लूट लीन जइहैं ।
यहेजके 18:7 अउर कउनो मनई के साथे दुर्व्यवहार नाहीं किहेस, बल्कि कर्जदार के गिरवी ओका वापस दइ दिहिस, हिंसा से केहू का लूट नाहीं लिहिस ,..
यहेजके 18:16 अउर न ही कउनो मनई के साथे दुर्व्यवहार किहिस; प्रतिज्ञा नाहीं रोकिस है; न ही हिंसा से लूट लिहिस है ..
मरकुस 14:48 अउर जवाब देत ईसू ओनसे कहिस, “ का तू तलवार अउर लाठी लइके आवा हया, जइसे कि कउनो डाकू के खिलाफ होइ गवा , मोका पकड़े खातिर?
लूका 10:30 ,,एक ..आदमी ..यरीहो गवा .. लुटेरन के बीच गिर गवा , जे ओका कपड़ा उतार दिहिस .. ओका घायल कइ दिहिस , अऊर ओका आधा मरा छोड़ के चल दिहिस ।
लूका 22:52 अउर ईसू मुख्य याजकन स कहेस ..जे ओकरे लगे आए रहेन, “ का तू तलवार अउर लाठी लइके डकैत के खिलाफ आवा अहा ?


चोर या चोर' (40 सूची)

निर्गमन 22:2 अगर कउनो चोर घर मा तोड़त पावा जात है अउर ओका मार दीन जात है कि उ मर जात है, तउ ओकरे खातिर कउनो खून नाहीं बहावा जाई।
अय्यूब 24:14  रोशनी के साथे उठत हत्यारा गरीब अऊर जरूरतमंदन का मारत है , अऊर रात मा उ चोर होत है ।
यिर्मयाह 49:9 अगर ..संग्रहकर्ता ..आवत हैं ..का उ कुछ ..अंगूर नाहीं छोड़िहैं? अगर चोर रात मा आवत हैं, तौ जब तक उनके पास पर्याप्त न होइ तब तक तबाह करिहैं ।
योह 2:9 उ पचे नगर प दौड़िहीं ..दीवार पर दौड़िहैं ..घरन पर चढ़ि जइहैं; चोर के तरह खिड़की से घुस जइहैं 
मत्ती 6:19 अपने बरे धरती प खजाना न जमा करा, जहाँ पतंग अऊर जंग नाश होइ सकत हैं, अऊर जहाँ चोर घुस के चोरी कइ लेत हैं। मत्ती 6:20 लेकिन
स्वर्ग मा खजाना जमा करा 
मत्ती 24:43 लेकिन ..जानत ..चोर आवत है , उ देखत अऊर ..अपने घर का खोदै नाहीं देत । लूका 12:39 .. जानत रहा .. चोर आवत रहा , उ देखत रहा होई अऊर .. आपन घर खोदै नाहीं देत रहा . यूहन्ना 10:10 चोर चोरी करै अऊर मारय अऊर नष्ट करै के अलावा नाहीं आवत है ...



उपरोक्त श्लोक उन 'मुख्य शब्दन' का उपयोग करत शास्त्रन के पूरा सूची नाहीं हैं। लेकिन उ सब उन शब्दन से सुझाए गए हिंसा का स्पष्ट संकेत देत हैं। उदाहरण के लिए ऊपर के अंतिम श्लोक, यूहन्ना 10:10 ' चोर चोरी करै अऊर मारय अऊर नष्ट करै के अलावा नाहीं आवत है ।' त जब हम शास्त्रन का पढ़ित है, जवन कि " रात मा चोर के रूप मा आवै वाला प्रभु " के बारे मा बोलत है, तौ हमका आसपास के शब्दन मा " हिंसा " के कुछ संकेत देखै का चाही ! साथै हमका एक पूर्व-कष्ट रैप्चर, कुछ, काफी अऊर/गुप्त के पूर्व-कल्पित विचार के साथ एकरा ढँकय के कोशिश नाहीं करै का चाही! त, आइए कुछ ओन शास्त्रन का देखित है जवन प्रभु के रात मा चोर के रूप मा आवै के बारे मा बतावत हैं!


प्रभु का आगमन

प्रभु रात मा चोर के रूप मा अप्रत्याशित रूप से आ जइहैं! अऊर ई जोरदार, शक्तिशाली अऊर विनाशकारी होई!

लूका 12:40 एह बरे तइयार रहा, काहेकि मनई के बेटवा उ घड़ी आवत ह जब तू नाहीं सोचत अहा ।
2पतरस 3:10 मुला पर्भू का दिन रात मा चोर के तरह आवै वाला है , जेहिमा आकाश जोर-जोर से खतम होइ जइहैं , अऊर तत्व तेज गर्मी से पिघल जइहैं । अउर धरती अउर ओहमाँ जउन काम अहइ, उ जरि जाइ ।
प्रकाशितवाक्य 3:3 तउ याद रखा कि तू का प्राप्त किहे अहा अउर का सुने अहा, अउर धर के रखा अउर पश्चाताप करा। एह बरे अगर तू जागत नाहीं रहब्या तउ मइँ तोहरे ऊपर चोर के तरह आउब अउर तू नाहीं जानब्या कि मइँ तोहरे ऊपर कब आउब ।
प्रकाशितवाक्य 16:15 देखौ, मइँ चोर के तरह आवत हउँ। धन्य है उ जे जागत है अऊर आपन कपड़ा रखत है , कहीं उ नंगा न चलै अऊर उ आपन लाज न देखै।


पौलुस थिस्सलुनीकियों से

थिस्सलुनीकियन चिंतित रहे कि ओनके मृत दोस्त पुनरुत्थान से चूक जइहैं। तब पौलुस थिस्सलुनीकियन का लिखत है: -

1Th 4:13 “लेकिन हे भाइयो, मइँ तोहका ओन लोगन के बारे मँ अनजान नाहीं चाहत हउँ जउन सोवत अहइँ (मसीह मँ मरे अहइँ)।.. :15 काहेकि हम यहोवा के वचन स तोहसे इ बात कहत अही कि हम जउन जिन्दा अही अउर पर्भू के आगमन तक जिन्दा अही, ओनके आगे नाहीं जाइब  अऊर परमेश्वर के तुरही के साथ । अऊर मसीह मा मरे हुए लोग पहिले जी उठिहैं ।


फिर पॉल एक सहायक, 'लेकिन' के साथ जारी रखत है, जवन दुइनौ अध्यायन का एक घटना के रूप मा जोड़त है। तब उ प्रभु के चोर के रूप मा आवै का वर्णन करत है: -
1थिस 5:1 “ लेकिन समय अऊर ऋतु के बारे मा, भाइयो, तोहका कउनो जरूरत नाहीं है कि हम तोहका लिखित। :2 काहे से कि तू पचे ठीक से जानत अहा कि यहोवा के दिन रात मा चोर के तरह आवत है । :3 काहे से कि जब उ पचे कहिहीं, ‘शान्ति अउर सुरक्षा ओनके ऊपर अचानक विनाश आवत है, तउ ओनके ऊपर अचानक विनाश आवत है! गर्भवती स्त्री।अऊर उ पचे अँधियारे मँ नाहीं अहा । हमका क्रोध बरे नाहीं , बल्कि हमरे पर्भू ईसू मसीह से उद्धार पावै बरे नियुक्त किहेस,”


ऊपर के मार्ग मा ई सब घटना होत हैं: - "प्रभु एक चिल्लाहट के साथ उतरत हैं", "एक महादूत के आवाज", "परमेश्वर के तुरही", "मसीह मा मरे पहिले उठिहैं", "प्रभु का दिन", "प्रभु रात मा चोर के रूप मा आवत हैं", "अचानक विनाश ओनके ऊपर आवत है" अऊर "परमेसुर हमका क्रोध के लिए नियुक्त नाहीं किहिन हैं"।


प्रश्न:- भगवान के प्रकोप का अनुभव कौन करेगा? - दुष्ट लोग ही हैं जो दुख उठाते हैं ! अऊर ई तुरंत तब होत है जब हम प्रभु से मिलै के लिए फंस जात हैं। तौ ई सोचब काफी हास्यास्पद है कि दूर पकड़ब या 'रैप्चर' एक शांत या गुप्त घटना है। अऊर ई सब के माध्यम से, भगवान हमका क्रोध के लिए नियुक्त नाहीं किहिन हैं । ऊपर के कौनो भी बात शांत घटना के तरह नाहीं लागत है? भजन संहिता 91:7 “एक हजार तोहरे बगल मा अउर दस हजार तोहरे दाहिने हाथ मँ गिर जइहीं, उ तोहरे पास नाहीं आइ।” लागत है कि हम उ रक्षा का भूल गए हैं जेकर वादा भगवान हमरे ऊपर किहिन हैं! अइसा लागत है कि चर्च कमजोरी से उम्मीद करत है कि कुछ प्रकार के पूर्व-क्लेसी रैप्चर मा दुनिया से बाहर उठावा जाई? ताकि जब भगवान आपन क्रोध उगलत हैं तौ गलती से हमका न मारैं। का हम निर्गमन के किताब का भूल गए हई अऊर मिस्र के विपत्तियन के दौरान परमेश्वर इस्राएल के बच्चन के कैसे रक्षा किहिन?


रैप्चर प्रश्न

दूसर चीज जवन ढीली तोप के तरह है, ऊ है रैप्चर का सवाल! पौलुस से थिस्सलुनीकियों तक ऊपर के ई सब मार्ग प्रभु के दूसरा आगमन के बारे मा बात करत है। अऊर पॉल कह रहा है कि ई बहुत अगली चीज है जवन होवे वाली है! त अगर एक प्री-रैप्चर है तौ पौलुस थिस्सलुनीकियन का पहिले रैप्चर के बारे मा काहे नाहीं बतावत है? काहे; काहे से कि जाहिर तौर पर कउनो प्री-ट्रिब्यूलेशन रैप्चर नाहीं है!



अंतिम समय विवरण

खरपतवार का दृष्टान्त

मत्ती 13:24 “उ ओनके बरे एक अउर दृष्टान्त कहेस, “स्वर्ग के राज्य के तुलना एक मनई स कीन जात ह जे आपन खेत मँ अच्छा बीज बोए रहा।:25 मुला जब मनई सोवत रहेन तउ ओकर दुस्मन आवा अउर गेहूँ मँ खरपतवार बोएस अउर चला गवा।” घर के मालिक के नउकर ओसे कहेन, ‘महासय, का तू आपन खेत मँ नीक बीज नाहीं बोवा  ? फसल कटाई के समय तक एक साथ . अऊर फसल कटाई के समय मइँ कटाई करै वालेन से कहब, पहिले गंदगी इकट्ठा करा अऊर ओनका जलावै के ताईं ओनका गठरी मा बांध द्या , मुला गेहूँ का मोर अनाज भंडार मा इकट्ठा करा।” फसल जाहिर तौर पर हमरे दुनिया मा होए वाली बहुत अगली चीज है! ..(अब ई मार्ग के व्याख्या पर "कूदौ")।


खरपतवार का दृष्टान्त समझाया गया

मत्ती 13:36 “..अऊर ओकर चेलन ओकरे पास आके कहिन, “हमका खेत के गंदगी के दृष्टान्त का समझावा।” शैतान, फसल संसार का अंत अहइ , अउर कटाई करै वाले स्वर्गदूत अहइँ । आग . वहाँ रोना अऊर दाँत पीसब होइहैं। क्लेश से पहिले का अपहरण कहाँ है?


त, ऊपर के मार्गन से, चर्च का "प्री-ट्रिब्यूलेशन रैप्चर" का विचार कहाँ से मिलत है? संभवतः परमेश्वर के वचन का पढ़ै के बजाय, ई विषय पर केहू के टिप्पणी पढ़ै से, काहे से कि इनमा से कौनो भी वचन कुछौ "शांत" या "गुप्त" का इंगित नाहीं करत है!


जाल का दृष्टान्त

मत्ती 13:47 “फिर सरग का राज्य एक जाल के समान अहइ जउन समुद्दर मँ फेंक दीन गवा रहा अउर हर तरह के जाल बटोर लिहिस:48 जब उ भरि गवा तउ उ पचे किनारे प खींच लिहिन अउर बइठि गएन अउर अच्छा का बर्तन मँ बटोर लिहिन अउर बुरा का फेंक दिहेन  । धर्मी लोग, :50 अऊर ओनका आग के भट्ठी मा फेंक देइहैं । फिर से, क्लेश से पहिले का अपहरण कहाँ है?


2 थिस्सलुनीकियों

ई पता लगावै के कोशिश करा कि रैप्चर ई मार्ग मा कहाँ फिट बैठत है? ई पौलुस का थिस्सलुनीकियों का दूसरा पत्र है; निश्चित रूप से उ अबकी बार रैप्चर के बारे मा ओनका बतावै वाला है!


अराजकता का आदमी

2Th 2:1 “अब हम तोहसे बिनती करत हई, मोर भाइयो, हमरे प्रभु यीशु मसीह के आवै अऊर हमरे ओकरे पास इकट्ठा होए के बारे मा :2 कि तुम जल्द ही मन मा हिल न जाओ या परेशान न हो, न तो आत्मा से, न शब्द या चिट्ठी से, जइसे कि हमरे माध्यम से, जइसे कि मसीह के दिन नजदीक है . :3 कउनो भी मोका उ दिन से धोखा न दे । ('उ दिन' एक एकल घटना), तब तक नाहीं आवै जब तक कि पहिले एक पतन न आवै , अऊर पाप का मनई प्रकट न होइ , विनाश का पुत्र, :4 जे विरोध करत है अऊर खुद का उ सब से ऊपर उठावत है जेका परमेश्वर कहा जात है, या जेका पूजा कीन जात है, ताकि उ परमेश्वर के मंदिर मा परमेश्वर के रूप मा बैठत है, खुद का स्थापित करत है, कि उ परमेश्वर है।” ..“Jump” to verse :8 “अऊर तब उ अधर्म प्रकट होई, जेका प्रभु अपने मुँह के साँस से भस्म कर देई अऊर अपने आवै के चमक से नष्ट कर देई,” फिर से क्लेश से पहिले का अपहरण कहाँ है?

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इहाँ दुई घटना हैं, "आवै" अऊर "हमरे एक साथ इकट्ठा होब", अऊर फिर पौलुस कहत है, "उ दिन के लिए"! यहिके मतलब है कि दुइनौ घटना एक साथ होत हैं। लेकिन ई आवै से पहिले, पाप के मनई प्रकट होत है। त, जब 'पाप का आदमी'' प्रकट होई त हम सबका इहाँ होब जरूरी है। साथै जब उ इहाँ पृथ्वी पर सक्रिय है अऊर जब उ प्रभु द्वारा भस्म कीन जात है। कुछ लोग कहत हैं कि प्रभु 'रैप्चर' के 7 साल बाद, 144,000 के साथे "अपनी शक्ति मा" लौटत हैं। अऊर उ समय मसीह पाप के मनई का नाश करत है। तौ उ लोग कहत हैं कि ई मार्ग उ घटना का संदर्भित करत है जवन 7 साल बाद होत है? अगर ई सच है; फिर दूसरी सभा होनी चाही? दूसरे शब्दन मा; साल के शुरुआत मा रैप्चर के शुरुआत मा एक सभा, अऊर 7 साल के बाद प्रभु के दूसर आगमन मा एक सभा! अगर ई सब सही है, त पौलुस थिस्सलुनीकियों का ई वचन से काहे सांत्वना देत है? पॉल ओनका 'रैप्चर' के बारे मा स्पष्ट रूप से काहे नाहीं बतावत है??

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मैं चीजन का अइसन होत देखत हउँ, यीशु केवल एक बार आवत हैं । जेहि समय सभा होत है , पाप का मनई नष्ट होइ जात है , शैतान 1000 साल तक बंध जात है, अऊर फिर सहस्राब्दी शुरू होत है ! हम अपने ऐतिहासिक शैली के घटना का भूल गए हैं। हम ईका फिल्मन मा देखित है लेकिन समझै मा विफल रहत हैं। जब कौनो राजा या रोमन सम्राट एक लंबा यात्रा के बाद घर लौटत है, तौ सब नागरिक ओनका अभिवादन करै के लिए शहर से बाहर जात हैं। उदाहरण के लिए, अगर हमार राजा चार्ल्स ऑस्ट्रेलिया घूमै आवत हैं, तौ लोगन के भीड़ झंडा लइके निकलत हैं अऊर सड़कन पर लाइन लगावत हैं। जब मसीह लौटिहैं, तौ हम सब हवा मा उठि जइहैं ताकि हम उनका अभिवादन कर सकित है जब उ पृथ्वी के पास आवत हैं। हम आलंकारिक रूप से 144,000 हैं, अऊर हम सब उनके सहस्राब्दी शासन का स्थापित करै के लिए उनके साथ पृथ्वी पर आवत हैं। एक चीज जवन ओकर वापसी का कारण बनी, हम मानित है कि याजुग अऊर मागोग के साथे आसन्न विश्व युद्ध होई।

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