
यीशु चोर दे रूप च औग! इस आस् ते अस मसीह दे समें दे संदर्भ च इक चोर दा वर्णन करने आले शास्त्रें गी दिक्खने आं ते 30 ई. दे रूप च श्लोकें दी व्याख्या किय् यां कीती जानी चाहिदी
रात च इक चोरी
प्रकाशित 20150602 --- संशोधित 20250906
एनबी: बाइबल दे संदर्भ एमकेजेवी थमां न, जदूं तकर एह् नेईं दस्सेआ गेदा।
अनुवाद --- 2025 सितम्बर
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आओ दिक्खने आं जे बाइबल च किस चाल्ली इक "घर च डकैती; रात च इक चोरी" दा वर्णन कीता गेदा ऐ। इक होर कहानी ऐ जिस थमां अस सारे परिचित आं, ते एह् इक गै समें दे दौर च ऐ ते इक गै जातीय संस्कृति च ऐ। “अली बाबा ते चालीस चोर” दी कहानी याद है? एह् इक क्लासिक मध्य पूर्वी लोक कथा ऐ। चोरें पानी दे बड्डे-बड्डे जार च छिपने दी योजना बनाई ही, जिनेंगी इक अमीर दी दावत च पजाया जंदा हा। फिर इंतजार करो कि सिग्नल नहीं मिल जावे, फिर सारे कूद के बाहर हमला करदे ते नष्ट कर देंदे, फिर सारी लूट ले जांदे। अस अज्ज अपनी पश्चिमी संस्कृति च, “रात च चोर” गी इक शांत “बिल्ली चोर” दे रूप च मता सोचने आं। साकुं शास्त्रों कूं मूल समय ते स्थान कलों समझण दी कोशिश करनी चाहीदी हे!
हेठ दित्ते गेदे ए सारे अंश दा वर्णन लगदा ऐ कि अस अज्ज अपनी संस्कृति च की आखगे; इक घर आक्रमण; इक हथियारबंद डकैती; या ए 'स्मैश एंड ग्रिप'! ओ इशारा करदे हन कि ' मजबूत आदमी , चोर या डकैत ' ऐसे लोग हेन जो अच्छी लड़ाई लड़ सग्दे हेन ! इत्थूं तगर जे इनें अंशें च “बिल्ली चोर” दी तर्ज पर चुपचाप चुपचाप अंदर औने दा कोई संकेत नेईं ऐ। आओ निम्नलिखित ' कुंजी शब्द ' दा इस्तेमाल करदे होई शास्त्रें च इक खोज करचै।
'मजबूत आदमी' (इस मुहावरे दी 6 लिस्टिंग)
1सा 14:52 ते पलिस्तीएं दे खलाफ लड़ाई भारी होई गेई ..जदूं शाऊल ने कुसै बी ताकतवर गी , जां कुसै बहादुर गी दिक्खेआ तां उसी अपने कोल लेई गेआ।
यशायाह 10:13 ..मैं लोकें दी सीमाएं गी हटाई दित्ता ऐ, ते उंदे खजाने गी लूटया ऐ, ते मैं लोकें गी इक मजबूत मनुख दी तर्ज पर थल्ले सुट्टी दित्ता ऐ .
मत्ती 12:29 ..कोई .. इक मजबूत मनुख दे घर च दाखल होई सकदा ऐ ते उंदा माल तोड़ी सकदा ऐ, जदूं तकर ओह पैहले मजबूत गी नेईं बन्नी लैंदा , ..फिर ..उस दे घर गी लूटदा ऐ।
Mar 3:27 कोई बी ..बरियार दे घर च ..उसदा माल लूट नेईं सकदा , सिवाय इसदे के ओह़ पैह़लैं ताकतवर गी बन्नी लैंदा ऐ । ..फिर ..उसदा घर लूट।
लूका 11:21 जदूं ताकतवर आदमी , पूरी तरह हथियारबंद, अपने निवास दी रखवाली करदा ऐ, तां ओस दा माल शांति कन्ने होंदा ऐ।
मत्ती 12:29 ..कोई .. इक मजबूत मनुख दे घर च दाखल होई सकदा ऐ ते उंदा माल तोड़ी सकदा ऐ, जदूं तकर ओह पैहले मजबूत गी नेईं बन्नी लैंदा , ..फिर ..उस दे घर गी लूटदा ऐ।
Mar 3:27 कोई बी ..बरियार दे घर च ..उसदा माल लूट नेईं सकदा , सिवाय इसदे के ओह़ पैह़लैं ताकतवर गी बन्नी लैंदा ऐ । ..फिर ..उसदा घर लूट।
लूका 11:21 जदूं ताकतवर आदमी , पूरी तरह हथियारबंद, अपने निवास दी रखवाली करदा ऐ, तां ओस दा माल शांति कन्ने होंदा ऐ।
'लूट, डकैती, डकैती' (31 लिस्टिंग)
न्याय 9:25 ..शेकेम दे लोकें लोकें गी पहाड़ें दी चोटी उप्पर उसी इंतजार च लाया, ते उने सारे गुजरने आलें गी लूट लेता ।
1सा 23:1 उने दाऊद गी आखया, “ दिखो, पलिस्ती केइला कन्ने लड़दे न, ते कुटियें गी लूटदे
न।” 2सा 17:8 कीजे हुशै ने आखेआ, ..ओह् ताकतवर न, ते उंदे प्राणी कड़वे न, जि’यां भालू खेतर च अपने बच्चें गी लूटदा ऐ
। यशायाह 10:13 ..मैं लोकें दी सीमाएं गी हटाई दित्ता ऐ, ते उंदे खजाने गी लूटया ऐ , ते ..लोकें गी इक मजबूत मनुख दी तर्ज पर उतारी दित्ता ऐ .
यशायाह 13:16 ते उंदे बच्चे उंदी अक्खीं दे सामने टुकड़े-टुकड़े होई जांगन; उंदे घरें च लूटपाट कीता जाग , ते उंदी घरेआली कन्नै बलात्कार कीता जाग .
यशायाह १७:१४ ..दिखो, आतंक! सवेरे तों पहलां, ओह नहीं है! एह् साढ़े गी लूटने आह्लें दी किस्मत ऐ , ते साढ़े गी लूटने आह्लें दी किस्मत ऐ .
यशायाह 42:22 लेकन ए इक लूट ते लूट दा लोक ऐ; सारे छेद च फंसे दे , ते जेल-घरें च छिपे दे न..
यिर्मयाह 50:37 ..ते ओह जनानियें दे समान होई जांगन। तलवार उदे खजाने च ऐ, ते उनेंगी लूटया जाग .
इज 18:7 ते किसे वी मनुख नाल बुरा बर्ताव काहनी कित्ता, लेकिन कर्जदार दी प्रतिज्ञा कूं वापस डे डीत्ते, हिंसा नाल किसे कूं वी लूट काहनी ,..
इज 18:16 ते न ही किसे आदमी नाल बुरा बर्ताव कित्ता; प्रतिज्ञा गी नेईं रोकेआ ऐ; ते ना ही हिंसा कन्ने लूट कीती ऐ ..
Mar 14:48 यीशु ने उंदे कन्ने जवाब दित्ता, “ के तुस तलवारें ते लाठियां कन्ने, जिवें किसे डकैती कन्ने निकले दे ओ , मिगी पकड़ने आस्ते?”
लूका 10:30 ,,एक ..मनुख ..यरीहो च गया .. डकैती करने आलें च पेई गेआ , जिने उसी उतार दित्ता .. उसी घायल करी दित्ता , ते उसी आधा मरे दा छोड़ी दित्ता .
लूका 22:52 यीशु ने उदे कोल आए दे प्रधान याजकें गी आखया, “ के तुस तलवारें ते लाठियें कन्ने डकैती दे खिलाफ निकले दे ओ ?
न।” 2सा 17:8 कीजे हुशै ने आखेआ, ..ओह् ताकतवर न, ते उंदे प्राणी कड़वे न, जि’यां भालू खेतर च अपने बच्चें गी लूटदा ऐ
। यशायाह 10:13 ..मैं लोकें दी सीमाएं गी हटाई दित्ता ऐ, ते उंदे खजाने गी लूटया ऐ , ते ..लोकें गी इक मजबूत मनुख दी तर्ज पर उतारी दित्ता ऐ .
यशायाह 13:16 ते उंदे बच्चे उंदी अक्खीं दे सामने टुकड़े-टुकड़े होई जांगन; उंदे घरें च लूटपाट कीता जाग , ते उंदी घरेआली कन्नै बलात्कार कीता जाग .
यशायाह १७:१४ ..दिखो, आतंक! सवेरे तों पहलां, ओह नहीं है! एह् साढ़े गी लूटने आह्लें दी किस्मत ऐ , ते साढ़े गी लूटने आह्लें दी किस्मत ऐ .
यशायाह 42:22 लेकन ए इक लूट ते लूट दा लोक ऐ; सारे छेद च फंसे दे , ते जेल-घरें च छिपे दे न..
यिर्मयाह 50:37 ..ते ओह जनानियें दे समान होई जांगन। तलवार उदे खजाने च ऐ, ते उनेंगी लूटया जाग .
इज 18:7 ते किसे वी मनुख नाल बुरा बर्ताव काहनी कित्ता, लेकिन कर्जदार दी प्रतिज्ञा कूं वापस डे डीत्ते, हिंसा नाल किसे कूं वी लूट काहनी ,..
इज 18:16 ते न ही किसे आदमी नाल बुरा बर्ताव कित्ता; प्रतिज्ञा गी नेईं रोकेआ ऐ; ते ना ही हिंसा कन्ने लूट कीती ऐ ..
Mar 14:48 यीशु ने उंदे कन्ने जवाब दित्ता, “ के तुस तलवारें ते लाठियां कन्ने, जिवें किसे डकैती कन्ने निकले दे ओ , मिगी पकड़ने आस्ते?”
लूका 10:30 ,,एक ..मनुख ..यरीहो च गया .. डकैती करने आलें च पेई गेआ , जिने उसी उतार दित्ता .. उसी घायल करी दित्ता , ते उसी आधा मरे दा छोड़ी दित्ता .
लूका 22:52 यीशु ने उदे कोल आए दे प्रधान याजकें गी आखया, “ के तुस तलवारें ते लाठियें कन्ने डकैती दे खिलाफ निकले दे ओ ?
चोर या चोर दा (40 लिस्टिंग)
निष्कर्ष 22:2 जेकर कोई चोर अंदर तोड़दे पाया जा , ते उसी मारी दित्ता जा तां जे ओह् मरी जा, तां ओह्दे आस्तै कोई खून नेईं बहाया जाग।
अय्यूब 24:14 उजाले कन्ने उठने आला कत्ल गरीब ते जरूरतमंद गी मारदा ऐ , ते रातीं च चोर ऐ .
यिर्मयाह 49:9 जेकर ..बटोरने आले ..आंदे तां ..के ओह कुझ ..अंगूर नेईं छड्डदे? जेकर रात च चोर औंदे न तां जदूं तकर उंदे कोल काफी नेईं होई जंदा तां तकर तबाह करी लैंगन .
जो 2:9 ओह शहर उप्पर दौड़नगे ..दीवार उप्पर दौड़न ..घरें उप्पर चढ़ी जांगन; ओह खिड़कियें उप्पर चोर दी तर्ज पर अंदर औंगन .
मत्ती 6:19 धरती उप्पर अपने आस्तै खजाने नेईं जमा करो, जित्थें पतंग ते जंग भ्रष्ट होंदे न, ते जित्थें चोर तोड़-फोड़ करदे न ते चोरी करदे न।
मत्ती 6:20 लेकन सुर्ग च खजाने जमा करो ..जित्थें न पतंग ते ना जंग भ्रष्ट होंदी ऐ, ते जित्थें चोर ना तोड़दे न ते ना चोरी करदे न।
मत्ती 24:43 पर ..जानदा हा ..चोर औग , ओह् दिक्खदा ते ..अपने घरै गी खोदने दी अनुमति नेईं दिंदा .
लूका 12:39 .. जानदा हा .. चोर औग , ओह दिक्खदा ते ..अपने घर गी खोदने दी अनुमति नेईं दिंदा .
यूहन्ना 10:10 चोर चोरी करने ते मारने ते नष्ट करने दे अलावा नेईं औंदा ...
यिर्मयाह 49:9 जेकर ..बटोरने आले ..आंदे तां ..के ओह कुझ ..अंगूर नेईं छड्डदे? जेकर रात च चोर औंदे न तां जदूं तकर उंदे कोल काफी नेईं होई जंदा तां तकर तबाह करी लैंगन .
जो 2:9 ओह शहर उप्पर दौड़नगे ..दीवार उप्पर दौड़न ..घरें उप्पर चढ़ी जांगन; ओह खिड़कियें उप्पर चोर दी तर्ज पर अंदर औंगन .
मत्ती 6:19 धरती उप्पर अपने आस्तै खजाने नेईं जमा करो, जित्थें पतंग ते जंग भ्रष्ट होंदे न, ते जित्थें चोर तोड़-फोड़ करदे न ते चोरी करदे न।
मत्ती 6:20 लेकन सुर्ग च खजाने जमा करो ..जित्थें न पतंग ते ना जंग भ्रष्ट होंदी ऐ, ते जित्थें चोर ना तोड़दे न ते ना चोरी करदे न।
मत्ती 24:43 पर ..जानदा हा ..चोर औग , ओह् दिक्खदा ते ..अपने घरै गी खोदने दी अनुमति नेईं दिंदा .
लूका 12:39 .. जानदा हा .. चोर औग , ओह दिक्खदा ते ..अपने घर गी खोदने दी अनुमति नेईं दिंदा .
यूहन्ना 10:10 चोर चोरी करने ते मारने ते नष्ट करने दे अलावा नेईं औंदा ...
उपरली श्लोक उनें 'मुख्य शब्दें' दा इस्तेमाल करदे होई शास्त्रें दी पूरी सूची नेईं न। पर एह् सारे उनें शब्दें कन्नै सुझाए गेदे हिंसा दा साफ संकेत दिंदे न। उदाहरण दे तौर ते उपरली आखरी श्लोक, यूहन्ना 10:10 ' चोर चोरी करने ते मारने ते नष्ट करने दे अलावा नेईं औंदा .' इस आस् ते जदुं अस शास्त्रें गी पढ़ने आं, जेके इस गल् ला दे बारे च गल् लां करदे न के, “ प्रभु रातीं च चोर दे रूप च औना ”, तां असेंगी आसपास दे शब्दें च “ हिंसा ” दा किश संकेत दिक् खना चाईदा ! एन्झा वी साकुं हुंदे कूं कष्ट दे पहले दे रैप्चर दे पूर्व-धारणा दे विचार नाल ढालण दी कोशिश काहनी चाहीदी, किछ, काफी ते/गुप्त! तो, आओ, उन शास्त्रों एचों कुछ कूं डेखदे हां, जो प्रभु दे रात एच चोर दे रूप एच आण दी ग़ाल करेंदे हेन!
प्रभू दा आना
प्रभू रात विच चोर बण के अप्रत्याशित रूप नाल आ जावेगा! ते एह् ज़ोरदार, शक्तिशाली ते विनाशकारी होग!
लूका 12:40 इस आस् ते बी तैयार रौओ, कीजे मनुख दा पुत्तर उस समें औना ऐ, जिस वेले तुस नेई सोचदे ओ ।
2Pe 3:10 लेकन प्रभु दा दिन रात च चोर दे समान औग , जिस च आकाश धुंधले शोर कन्ने गुजरी जाग , ते तत्व उग्र गर्मी कन्ने पिघल जांगन . ते धरती ते ओदे च कम्में गी जली दित्ता जाग .
प्रकाशितवाक्य 3:3 तां याद रखो कि तुस्सां किवें ग्रहण कित्ता ते किवें सुनेया, ते मजबूती नाल पकड़ो ते पछतावा करो। इस आस् ते जेकर तुस नेई जागे, तां अऊं तुंदे उप् पर चोर दे रूप च औना ऐ, ते तुसेंगी नेई पता के अऊं तुंदे उप् पर कुस समें औना ऐ ।
प्रकाशितवाक्य 16:15 दिखो, मैं चोर दे समान आना ऐ। धन्य ऐ जेड़ा अपने कपड़े गी दिक्खदा ते रखदा ऐ , तां जे ओह् नंगे नेईं चलदा ते उंदी शर्म नेईं दिक्खन।
प्रकाशितवाक्य 3:3 तां याद रखो कि तुस्सां किवें ग्रहण कित्ता ते किवें सुनेया, ते मजबूती नाल पकड़ो ते पछतावा करो। इस आस् ते जेकर तुस नेई जागे, तां अऊं तुंदे उप् पर चोर दे रूप च औना ऐ, ते तुसेंगी नेई पता के अऊं तुंदे उप् पर कुस समें औना ऐ ।
प्रकाशितवाक्य 16:15 दिखो, मैं चोर दे समान आना ऐ। धन्य ऐ जेड़ा अपने कपड़े गी दिक्खदा ते रखदा ऐ , तां जे ओह् नंगे नेईं चलदा ते उंदी शर्म नेईं दिक्खन।
पौलुस थिस्सलुनीकियों गी
थिस्सलुनीकियों गी चिंता ही के उंदे मरे दे दोस्त जी उठने थमां चूक जांगन। पौलुस फी थिस्सलुनीकियों गी लिखदा ऐ: -
1Th 4:13 “लेकिन मैं तुसें गी, भ्राएं, सोए दे (मसीह च मरे दे) दे बारे च अनजान नेईं करना चांहदा परमेसरे दा तुरही .
फिरी पौलुस इक एडजंट, 'लेकिन', कन् ने जारी रखदा ऐ, जेका दो अध्यायें गी इक घटना दे रूप च जोड़दा ऐ। फिरी ओह़ प्रभु गी चोर दे रूप च औने आस् ते वर्णन करदा ऐ: - 1
थिस 5:1 “ पर भ़्राएं , समें ते मौसमें दे बारे च तुसेंगी कोई लोड़ नेई ऐ के मैं तुसेंगी लिखना ऐ ओह नेईं बची सकन . लेकन साढ़े प्रभु यीशु मसीह दे द्वारा उद्धार पाने आस्ते।”
थिस 5:1 “ पर भ़्राएं , समें ते मौसमें दे बारे च तुसेंगी कोई लोड़ नेई ऐ के मैं तुसेंगी लिखना ऐ ओह नेईं बची सकन . लेकन साढ़े प्रभु यीशु मसीह दे द्वारा उद्धार पाने आस्ते।”
उपरले हिस्से च ए सारी घटनाएं दा नां होंदा ऐ: - “प्रभु चिल्लांदे होई उतरदा ऐ”, “एक महादूत दी आवाज़”, “परमेसर दी तुरही”, “मसीह च मरे दे पैह्ले जी उठन”, “प्रभु दा दिन”, “प्रभु रात च चोर दे रूप च औना”, “उंदे उप्पर अचानक विनाश आवै करदा ऐ” ते “परमात्मा ने असेंगी गुस्से च नेई नियुक्त कीता ऐ”।
प्रश्न: - परमात्मा दे गुस्से दा अनुभव किस गी होग? - दुष्ट ही दुखी होंदे ने ! ते एह् उसलै गै होंदा ऐ जिसलै अस प्रभु कन्नै मिलने आस्तै फसी जंदे आं। तो ए सोचना काफी हास्यास्पद हे कि दूर पकड़ना या ‘रैप्चर’ हेक शांत या गुप्त घटना हे। ते उस सारे दे जरिए, परमेसरे असेंगी गुस्से आस् ते नेई नियुक्त कित्ता ऐ । उपरली गल्लां च कोई बी शांत घटना नेईं लगदा? भजन संहिता 91:7 “तेरे कोल हज़ार, ते दस हजार तेरे सज्जे पासे गिर जावेगा, ते तेरे कोल नहीं आ जावेगा।” अस्सां एन्झा लगदे कि अस्सां ओ रक्षा कूं भुल वेंदे से जो परमेश्वर साडे उत्ते वादा कित्ते सी! एन्झा लगदे कि कलीसिया कमजोरी नाल उम्मीद करेंदी हे कि किसे किसे तरह दे मुसीबत दे पहले दे रैप्चर एच दुनिया कलों बाहर कढे वेंदे? तां जे परमेसरे गलती कन् ने असेंगी उस वेले नेई मारे, जदुं ओह़ अपना गुस् सा उंडेलदा ऐ। क्या अस्सां निकासी दी कताब कूं भुल गये हेसे ते किवें परमेश्वर मिस्र दे विपत्तियों दे दौरान इस्राएल दे लोगें दी रक्षा कित्ती हई?
रैप्चर दा सवाल
दूजी ग़ाल जो ढीली तोप दे समान हे, ओ हे रैप्चर दा सवाल! पौलुस थवां थिस्सलोनिकी तकर उपर दित्ते गेदे ए सारे अंश प्रभु दे दुए आगमन दे बारे च गल् लां करदे न। ते पौलुस आखदा ऐ के एह़ गै अगली गल् ल ऐ जेकी ह़ोने आली ऐ! तो अगर प्री-रैप्चर हे तां पौलुस पहले थिस्सलुनीकियों कूं रैप्चर दे बारे एच क्यों काहनी आखदे? की; क्योंकि जाहिर सी कि कष्ट दे पहले कोई रैप्चर काहनी!
अंत दे समें दा वर्णन
खरपतवार दा दृष्टांत
मत्ती 13:24 “उसने उ’नेगी इक होर दृष्टांत दित्ता, ते आखया, “सुर्ग दे राज्य दी तुलना उस माह्नू कन्नै कीती जंदी ऐ जेह्ड़ा अपने खेतर च अच्छा बीज बोंदा हा।:25 पर जदूं मनुक्ख सोआ करदा हा, तां उंदा दुश्मन आया ते कणक दे बीच दर्नल, (खरपतवार) बोई लेआ ते अपने रस्ते च चली गेआ घरै दे नौकर आए ते उसी आखेआ, "महाराज, तुसें अपने खेतर च अच्छा बीज नेईं बोया ? फसल कटाई . फसल जाहिर सी कि साडी दुनिया विच होन वाली बहुत ही NEXT चीज़ हे! ..(अब इस अंश दी व्याख्या उप्पर “कूद”)।
खरपतवारें दा दृष्टांत समझाया
मत्ती 13:36 “..उस दे चेले उंदे कोल आए ते आखया, “साढ़े गी खेतर दे दर्नेल दा दृष्टांत समझाओ। :37 उने उ’नेंगी जवाब दित्ता, “जो अच्छा बीज बोंदा ऐ, ओह मनुख दा पुत्तर ऐ, :38 खेतर संसार ऐ, अच्छा बीज राज्य दे पुत्तर न, पर अंधकार बुरे दे पुत्तर न। :39 दुश्मन ऐ शैतान संसार दा अंत ऐ ; . संकट कोला पैह्ले दा रैप्चर कित्थें ऐ?
तो, उपरले अंशों कलों, कलीसिया कूं हेक, “संकट दे पहले रैप्चर” दा विचार किथांह आन्दा हे? शायद इस विषय उप्पर किसे दी टीका पढ़ने कन्ने, परमेसरे दे वचन गी पढ़ने दे बजाए, कीजे इनें च कोई बी अंश “शांत” जां “गुप्त” गी नेई दर्शांदा ऐ!
जाल दा दृष्टांत
मत्ती 13:47 “फिरी सुर्ग दा राज इक जाल दे समान ऐ, जेड़ा समुंद्र च सुट्टी दित्ता गेदा हा, ते हर किस्म दे किश लोकें गी इकट्ठा कीता गेदा हा, :48 जेड़ा भरोचे दे होईये किनारे उप्पर खिच्ची लैंदे हे, ते बैठी गेदे हे ते भलाईयें गी बर्तन च इकट्ठा करदे हे, पर बुरे गी सुट्टी दिंदे हे।:49 इस चाल्ली संसार दे अंत च होग। :50 ते उनेंगी अग्ग दी भट्ठी च सुट्टी देग . फिर, संकट दे पहले दा रैप्चर कित्थे ऐ?
२थिस्सलुनीकियों दा
ए पता लाने दी कोशश करो कि रैप्चर इस अंश च कित्थे फिट बैठदा ऐ? एह् पौलुस दा थिस्सलुनीकियों गी लिखे दा दुआ पत्र ऐ; surly ओह इस बारी उनेंगी रैप्चर दे बारे च दस्सने आला ऐ!
बेकायदा दा आदमी
2Th 2:1 “हे मेरे भ्राओ, अस तुंदे कोला साढ़े प्रभु यीशु मसीह दे आने ते उंदे कोल इकट्ठे होने दे बारे च विनती करने आं , :2 के तुस जल्दी गै दिमाग च नेईं हिलदे ते ना गै आत्मा कन्ने ते ना गै वचन कन्ने ते ना चिट्ठी कन्ने, जिय्यां साढ़े कन्ने, जिय्यां मसीह दा दिन नेड़े आई गेदा ऐ । इक गै घटना), तां तकर नेई औग, जदुं तकर पैह़लैं कोई गिरना नेई औग , ते पाप दा मनुख प्रगट नेई ह़ोग , विनाश दा पुत्तर, :4 जेका विरोध करदा ऐ ते अपने आप गी उनें सारें शा बड्डा करदा ऐ, जिनेंगी परमेसरे ग् लांदे न, जां जिनेंगी पूजेआ जंदा ऐ, तांजे ओह़ परमेसरे दे मंदर च परमेसरे दे रूप च बैठी जा, ते अपने आप गी एह़ ग् लांदा ऐ के ओह़ परमेसरे ऐ।” ..“कूद” पद :8 “ते फिर बेकायदा प्रगट होग, जिसी प्रभु अपने मुंह दी सांस कन्ने भस्म करग ते अपने आने दी चमक कन्ने नष्ट करग,” फिरी संकट कोला पैहले दा रैप्चर कित्थे ऐ?
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इत् थें दो घटनाएं न, “आना” ते “साढ़ा इकट्ठा होना”, ते फिरी पौलुस आखदा ऐ, “उस दिन आस् ते”! मतलब एह् दवैं घटनाएं इक गै समें च होंदियां न। पर इस आने कोला पैह़लैं पाप दा मनुख प्रगट होई जंदा ऐ। तो, साकुं सारे कूं इथांह होणा चाहीदा हे कि जब 'पाप दा आदमी'' प्रकट होसी। इत्थूं तगर जे जिसलै ओह् इत्थै थल्ले धरती उप्पर सक्रिय ऐ ते जदूं ओह् प्रभु आसेआ भस्म होई जंदा ऐ। कुझ लोग आखदे हेन कि प्रभु ‘रैप्चर’ दे 7 साल बाद, “अपनी शक्ति एच” 144,000 दे नाल वापस आ वेंदे। ते उस वेले मसीह पाप दे मनुख गी नाश करदा ऐ। तो ओह लोग आखदे ने कि ए अंश उस घटना दा संदर्भ दिंदा है जो 7 साल बाद होंदी है? जेकर एह् गल्ल सच्च ऐ; फिरी दूई जमघट होनी चाइदी? दूजे शबदां विच; 7 साल दे शुरू च रैप्चर दे शुरू च इक इकट्ठा होना, ते 7 साल दे बाद प्रभु दे दुए आगमन च इक इकट्ठा होना! अगर ए सब सही हे, तां पौलुस इस अंश नाल थिस्सलुनीकियों कूं क्यों दिलासा डेंदे? पौलुस उनेंगी 'रैप्चर' दे बारे च साफ तौर उप् पर कीं नेई दसदा??
**************************************************** ऐ।
मैं चीजें गी इस चाल्ली होंदे दिक्खना, यीशु सिर्फ इक बारी गै औंदा ऐ . जिस वक्त इकट्ठा हो जांदा है , पाप दा आदमी नष्ट हो जांदा है , शैतान 1000 साल तक बन्नी हो जांदा है , ते फिर सहस्राब्दी शुरू होंदी है ! अस अपनी ऐतिहासिक शैली दी घटनाएं गी भुल्ली गेदे आं। अस फिल्में च दिक्खने आं पर समझने च असफल रौंह्दे आं। जदूं कोई राजा जां रोमन सम्राट दूर दी लंबी यात्रा दे बाद घर वापस औंदा ऐ तां सारे नागरिक उसी नमस्ते करने आस्तै शैह् र थमां बाह् र निकलदे न। मसलन, जेकर साढ़ा राजा चार्ल्स आस्ट्रेलिया दा दौरा लाने आस्तै निकलदा तां लोकें दी भीड़ झंडे लेइयै निकली जंदी ही ते सड़कें पर लाइन लगदी ही। जदुं मसीह़ बापस औग, तां अस सारे उसी धरती दे नेड़े औंदे गै उसी नमस्ते करने आस् ते हवा च फसी जागे। अस आलंकारिक रूप च 144,000 आं, ते अस सारे उदे सहस्राब्दी शासन गी स्थापित करने आस् ते उंदे कन् ने धरती उप् पर औने आं। इक गल्ल जेड़ी उंदी वापसी दा कारण बनग, मैं विश्वास करना ऐ के गोग ते मागोग दे कन्ने आसन्न विश्व युद्ध होग।
**************************************************** ऐ।
मेरे कोल तुंदे लेई होर बी मते सारे गल्लबात न, थल्ले दित्ते गेदे लिंक दा संदर्भ लैओ। इसगी इस चाल्ली सेट कीता गेदा ऐ जे मैं आसानी कन्नै अनुवाद करी सकां।
याद रखो जेकर तुस थल्ले दित्ते गेदे लिंक पर जाना चांह् दे ओ तां तुसेंगी लिंक खोलने दी लोड़ होग; फिर सज्जे हत्थ दे हाशिए च TRANSLATE विकल्प दा इस्तेमाल करियै उनेंगी अपनी भाशा च अनुवाद करो। [Powered by Google]
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ओह् परमात्मा दे खलाफ शब्द बोलग
यरूशलेम दे मंदर दा दुबारा निर्माण करना
स्टेनली ते द ब्लड कोवेनंट
यीशु कौन ऐ - केह़ ओह़ माइकल महादूत ऐ?
बाइबल च झूठ भाग 2
मसीह दे कन्ने कुन राज करग
ब्रिटिश इजराइल - 1.01 [शुरुआती लोकें लेई]।
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