פורסם 20150602 -:- עודכן 20250905
הערה: ההפניות לתנ"ך הן מ-MJJV אלא אם כן צוין אחרת.
תרגום -:- ספטמבר 2025
מאמר זה תורגם אוטומטית מאנגלית באמצעות גוגל. אם אתם קוראים גרסת תרגום ואתם חושבים שהתרגום שגוי! או שהדגל עבור השפה שלכם אינו נכון! אנא הודיעו לי בתגובות למטה! אם ברצונכם לעבור לקישורים למטה, תצטרכו תחילה לפתוח את הקישור, ולאחר מכן לתרגם אותם לשפה שלכם באמצעות האפשרות 'תרגם' בשוליים הימניים. [מופעל על ידי גוגל]
בואו נבחן כיצד מתואר "שוד בית; גניבה בלילה" בתנ"ך. יש סיפור נוסף שכולנו מכירים, והוא מתרחש באותה תקופה ובאותה תרבות אתנית. האם אתם זוכרים את הסיפור של "עלי באבא וארבעים הגנבים"? זהו סיפור עם קלאסי מהמזרח התיכון. הגנבים תכננו להסתתר בכדים גדולים של מים, שהובאו לסעודה של עשירים. לאחר מכן המתינו עד שיינתן אות, ואז כולם יקפצו החוצה ויתקפו וישמידו, ואז ייקחו את כל השלל. אנו כיום, בתרבות המערבית שלנו, חושבים יותר מדי על "גנב בלילה" כעל "פורץ חתול" שקט. עלינו לנסות להבין את כתבי הקודש מהזמן והמקום המקוריים!
כל הקטעים המפורטים להלן נראים כמתארים את מה שהיינו מכנים כיום בתרבות שלנו; פלישה לבית; שוד מזוין; או "פריצה ותפיסה"! הם מצביעים על כך ש"האיש החזק , הגנב או השודד " הם אנשים שיכולים להילחם היטב! כמו כן, בקטעים אלה אין שום אינדיקציה להתגנבות שקטה כמו "פורץ חתול". בואו נעשה חיפוש בכתבי הקודש באמצעות " מילות המפתח " הבאות.
'איש חזק' (6 רשימות של ביטוי זה).
א׳ ש״א יד:52 ותהיה המלחמה קשה על הפלשתים... כאשר ראה שאול גיבור או גבור , לקחהו אליו.
ישעיה י:13... הסרתי את גבול העם, ואוצרותיו שדדתי, והפלתי את העם כגיבור . מתי
י״ב:29... איך יבוא... בית גיבור ולבזוז את רכושו, אלא אם כן יקשור תחילה את הגיבור ... ואז... ישדוד את ביתו.
מרקוס ג:27 אין לבוא... בית גיבור ... ולבזוז את רכושו, אלא אם כן יקשור תחילה את הגיבור ... ואז ... ישדוד את ביתו.
לוקס יא:21 כאשר גיבור , חמוש , שומר על ביתו, רכושו בשלום.
'לשדוד, שודד, נשדד' (31 רשימות).
שופטים ט:כה... וַיַּעֲמִידוּ לוֹ אֲנָשִׁים שְׁכֶם אֲרָבִים לוֹ בְּרֹאשׁ הָרִים וַיַּשְׁדוּ כָּל -עוֹבֵר .
שְׁמוּאֵל א' כג:א' וַיַּגְדוּ לְדָוִד לֵאמֹר הִנֵּה פְּלִשְׁתִּים נִלְּמִים בַּקֵּילה וַיַּשְׁדוּ אֶת -הַגָּרֶן.
שְׁמוּאֵל ב' י:ח' כִּי-אָמַר חוּשַׁי... גִּבְרוֹת הֵם וְמַר-נֶפֶשׁ כְּדוֹבָה גָּזְלָה שָׁדֶל בַּשָּׂדֶה.
שְׁמוּאֵל ב' י:יג'... אֲשֶׁר הִסִּירְתִּי אֶת-גְּבוּלֵי הָעָם וְאֹצְרָתָם גָּזְלָה ו ... אֲשֶׁר הִדְרִיסָה אֶת - הָעָם כְּגִבּוֹר .
שְׁמוּאֵל י:טז וְנָפָרָם יִרְסוּ לִעֵינָם בָּתָם יַשְׁדוּ בָּתָם וְנַשָׁתָם יִאֲנָסוּ .
שְׁמוּאֵל י:יד' הִנֵּה פִּיּוּל! לְפָנָחַר אֵינוֹ! זֶה גּוֹרֵל בַּזְדֹנִי וְגֹּרֵל בַּזְדֹנִי .
ישעיהו מב 22 אבל זה עם גזול ובזוז; כולם לכודים בחורים , ובבתי כלא נחבאים.
ירמיהו נ 37 ... והיו לנשים. חרב לאוצרותיה, והם ישדדו . יחזקאל
יח 7 ולא רעה לאיש, אלא את ערבון החוב השיבה לו, לא גזל איש באלימות .
יחזקאל יח 16 ולא רעה לאיש; לא מנע ערבון; ולא גזל באלימות .
מרקוס יד 48 ויען ישוע ויאמר להם, האם בחרבות ובמקלות יצאתם כנגד גזל לתפוס אותי?
לוקס י 30, איש אחד הלך ... ליריחו ... ונפל בתוך שודדים , והם הפשיטו אותו ... פצעו אותו , הלכו והשאירו אותו חצי מת .
לוקס כב 52 ויאמר ישוע אל ראשי הכהנים אשר באו אליו הַכְּמוֹ כַּאֲשֶׁר עַל־שְׁדֵּשׁ יָצַתֶּם כַּאֲשֶׁר־שׁוּדֵד , בַּחֲרָבוֹת וּבְמַקְטוֹת?
הגנב או הגנבים (40 רשימות).
שמות כב:ב אם גנב יימצא פורץ ויוכה ומת, לא ישפוך עליו דם.
איוב כד: יד רוצח קם עם האור הורג עני ונזקק , ובלילה הוא גנב . ירמיהו
מט:ט אם... יבואו לקטים... הלוא ישאירו... ענבים? אם יבואו גנבים בלילה, ישמידו עד שיהיה להם מספיק .
יועאל ב:ט ויתנפצו על העיר... ירוצו על החומה... יטפסו על הבתים; כגנב יבואו דרך החלונות .
מתי ו:יט אל תאספו לכם אוצרות בארץ, שם עש וחלודה ישחיתים, וגנבים פורצים וגונבים . מתי
ו:כ אלא תאספו אוצרות בשמים... שם לא עש ולא חלודה ישחיתים, וגנבים לא יפרצו ולא יגנבו.
מתי כ"ד:43 אבל... אילו ידע... שהגנב יבוא , הוא היה צופה ו... לא היה מרשה שביתו ייחפר . לוקס
י"ב:39... אילו ידע... שהגנב יבוא , הוא היה צופה ו... לא היה מרשה שביתו ייחפר . יוחנן
י':10 הגנב אינו בא אלא לגנוב, להרוג ולהשמיד ... הפסוקים לעיל אינם רשימה מלאה של כתבי הקודש המשתמשים ב'מילות מפתח' אלה. אבל כולם נותנים אינדיקציה ברורה לאלימות המוצעת על ידי מילים אלה. לדוגמה, הפסוק האחרון לעיל, יוחנן י':10 ' הגנב אינו בא אלא לגנוב, להרוג ולהשמיד '. לכן, כשאנו קוראים את כתבי הקודש, המדברים על " האדון יבוא כגנב בלילה ", עלינו לראות במילים הסובבות אינדיקציה כלשהי ל"אלימות " ! כמו כן, אסור לנו לנסות להסוות זאת ברעיון מראש של התלהטות שלפני הצרה, משהו שקט ו/סודי! אז בואו נסתכל על כמה מהפסוקים האלה שמדברים על כך שהאדון יבוא כגנב בלילה!
ביאת האדון
כגנב בלילה יבוא האדון באופן בלתי צפוי! והוא יהיה חזק, חזק והרסני!
לוקס יב 40 לכן היו מוכנים גם כן, כי בן האדם יבוא בשעה שלא תחשבו .
פטרוס ב ג 10 אבל יום האדון יבוא כגנב בלילה , ובו השמים יחלפו ברעש , והיסודות יימסו בחום לוהט . והארץ וכל המעשים שבה יישרפו .
התגלות ג 3 זכור לכן כיצד קיבלת ושמעת, והחזק חזק וחזור בתשובה. לכן אם לא תשמור, אבוא עליך כגנב, ולא תדע באיזו שעה אבוא עליך .
התגלות טז 15 הנה אני בא כגנב. אשרי השומר ושומר בגדיו , פן ילך עירום ויראו את חרפתו.
פאולוס אל התסלוניקים
התסלוניקים חששו שחבריהם המתים יפספסו את תחיית המתים. לאחר מכן כותב פאולוס לתסלוניקים: -
טסלוניקים א' ד':13 "אבל אני לא רוצה שתהיו בורים, אחים, לגבי הישנים (מתים במשיח).. :15 כי זאת אומרים לכם בדבר ה', שאנחנו החיים והנותרים עד ביאת ה' לא נלך לפני הישנים. :16 כי ה' עצמו ירד מן השמים בתרועה , בקול המלאך ובחצוצרת אלוהים . והמתים במשיח יקומו ראשונים . :17 לאחר מכן אנחנו החיים והנותרים ניקח יחד איתם בעננים, לפגוש את ה' באוויר. וכך נהיה תמיד עם ה'. :18 לכן נחמו זה את זה בדברים אלה."
לאחר מכן פאולוס ממשיך עם תוספת, 'אבל', המחברת את שני הפרקים לאירוע אחד. לאחר מכן הוא מתאר את בוא האדון כגנב: -
תסלוניקים א' ה':1 " אבל על הזמנים והמועדים, אחים, אינכם צריכים שאכתוב לכם. :2 כי אתם עצמכם יודעים היטב כי יום האדון בא כגנב בלילה . :3 כי כאשר יאמרו שלום ובטחון, אז יבוא עליהם אובדן פתאומי כילה על אישה הרה. והם לא ימלטו . :4 אבל אתם, אחים, אינכם בחושך , כדי שהיום ישיג אתכם כגנב . :5 כולכם בני האור ובני היום. :8 אבל אנחנו, אשר שייכים ליום, נהיה רגועים, כשאנו עוטים את שריון האמונה והאהבה ואת תקוות הישועה כקסדה. :9 כי לא יקצה אותנו אלוהים לזעם , אלא להשיג ישועה על ידי אדוננו ישוע המשיח."
הקטע שלמעלה מציג את כל האירועים הללו: - "האדון יורד בתרועה", "קול מלאך", "חצוצרה של אלוהים", "מתים במשיח יקום ראשון", "היום "האדון", "האדון יבוא כגנב בלילה", "חורבן פתאומי יבוא עליהם" ו"אלוהים לא ייעד אותנו לחרון אפו".
שאלה: - מי יחווה את חרון אפו של אלוהים? - הרשעים הם הסובלים! וזה קורה באופן מיידי כשאנחנו נלכדים לפגוש את האדון. לכן זה די מגוחך לחשוב שההילולה או 'ההתלקחות' היא אירוע שקט או סודי. ובכל זאת, אלוהים לא ייעד אותנו לחרון אפואף אחד מהאמור לעיל לא נשמע כמו אירוע שקט? תהילים צ"א, ז' "אלף יפלו לצידך, ורבבות לימינך; לא יגשו אליך". נראה ששכחנו את ההגנה שאלוהים הבטיח לנו! נראה כאילו הכנסייה מקווה בחולשה להיחלץ מהעולם במעין התלהבות שלפני הצרה? כדי שאלוהים לא יכה בנו בטעות כשהוא שופך את אפו. האם שכחנו את ספר שמות וכיצד אלוהים הגן על בני ישראל במהלך מכות מצרים?
שאלת ההתעלות
הדבר השני שדומה לתותח רופף הוא שאלת ההתעלות! כל הקטע הזה למעלה, מפאולוס לתסלוניקים, מדבר על ביאתו השנייה של האדון. ופאולוס אומר שזה הדבר הבא שיקרה! אז אם יש התעלות מוקדמת, אז למה פאולוס לא מספר לתסלוניקים על ההתעלות קודם? למה? כי ברור שאין התעלות מוקדמת!
תיאור זמני סיום
משל העשבים
מתי יג:כד "הוא סיפר להם משל אחר לאמר: מלכות השמים דומה לאיש שזרע זרע טוב בשדהו. 25 ובזמן שישנו האנשים בא אויבו וזרע עשבים שוטים בין החיטים והלך לדרכו. 26 וכאשר צמח העלה והניב פרי, גם העשבים הופיעו. 27 ויבאו עבדי בעל הבית ואמרו לו: אדוני, לא זרעת זרע טוב בשדך? ומאין בא העשבים? 28 ויאמר להם: אויב עשה זאת. ויאמרו אליו העבדים: האם אתה רוצה שנלך ונאסוף אותם? 29 ויאמר: לא, פן בעת שאתה אוסף את העשבים תעקור גם את החיטים עמם. 30 הניחו לשניהם לגדול יחד עד הקציר . ובעת הקציר אאמר לקוצרים: ראשית אספו את העשבים ואגדו אותם בצרורות לשרוף אותם , ואת החיטים אספו לאסם שלי." הקציר הוא ללא ספק הדבר הבא שיקרה בעולמנו! ..(כעת "קפצו" להסבר של קטע זה)
משל העשבים השוטים מוסבר
מתי יג:36 "...ונגשו אליו תלמידיו ואמרו, הסבר לנו את משל הזבל שבשדה. :37 הוא ענה ואמר להם, הזורע את הזרע הטוב הוא בן האדם; :38 השדה הוא העולם; הזרע הטוב הם בני המלכות; והזבל הם בני הרשע. :39 האויב שזרעו הוא השטן; הקציר הוא סוף העולם ; והקוצרים הם המלאכים. :40 לכן כאשר הזבל נאסף ונשרף באש, כך יהיה בסוף העולם הזה. :41 בן האדם ישלח את מלאכיו, והם יאספו ממלכותו את כל הדברים המזיקים, ואת אלה שעושי עוולה, :42 וישליכו אותם לתוך כבשן אש . שם תהיה יללה וחריקת שיניים. :43 אז יאירו הצדיקים כשמש במלכות אביהם. מי שיש לו אוזניים לשמוע, ישמע." היכן נמצאת ה"התעלות שלפני הצרה"?
אז, מהקטעים הנ"ל, מאיפה הכנסייה שואבת את הרעיון של "התעלות שלפני הצרה"? כנראה מקריאת פרשנות של מישהו בנושא, במקום לקרוא את דבר אלוהים, כי אף אחד מהקטעים הללו לא מצביע על משהו "שקט" או "סודי"!
משל הרשת
מתי יג:47 "ושוב, מלכות השמים דומה לרשת אשר הושלכה לים, ואספה דגים מכל הסוגים; :48 אשר כאשר מלאה, משכו אל החוף, וישבו ואספו את הטובים לכלי כלים, ואת הרעים השליכו. :49 כך יהיה בסוף העולם. המלאכים יצאו ויבדילו את הרשעים מבין הצדיקים, :50 וישליכו אותם אל כבשן האש . שם תהיה יללה וחריקת שיניים." ושוב, היכן הלקאה שלפני הצרה?
סלוניקים ב'
נסו להבין היכן התקווה משתלבת בקטע הזה? זהו המכתב השני של פאולוס אל התסלוניקים; הפעם הוא בוודאי יספר להם על התקווה!
איש הפקרות
2 טס 2:1 "ועתה אנו מתחננים בפניכם, אחי, בנוגע לביאת אדוננו ישוע המשיח והתכנסותנו אליו , 2 שלא תזועזעו במהרה או תיבהלו, לא ברוח, לא במילה ולא באות, כדרכנו, כאילו יום המשיח קרוב . 3 אל תתנו לאיש להטעות אתכם בשום אופן. כי היום ההוא ('היום ההוא' אירוע יחיד), לא יבוא אלא אם כן תבוא תחילה נפילה , ויתגלה איש החטא , בן האבדון, 4 המתנגד ומתנשא על כל אשר נקרא אלוהים, או אשר עובדים אותו, עד כי ישב כאלוהים בהיכל אלוהים, ויתגלה שהוא אלוהים." .."קפיצה" לפסוק 8 "ואז יתגלה הרשע, אשר ה' יכרה אותו ברוח פיו וישמיד אותו בזוהר ביאתו." שוב, היכן ההתלהבות שלפני הצרה?
**************************************************
יש כאן שני אירועים, "הביאה" ו"התכנסותנו יחד", ואז פאולוס אומר, "לאותו יום"! משמעות הדבר היא ששני האירועים מתרחשים בו זמנית. אבל לפני ביאתו זו, איש החטא מתגלה. לכן, כולנו חייבים להיות כאן כאשר "איש החטא" מופיע. כמו כן, בזמן שהוא פעיל כאן על פני האדמה וכאשר הוא נצרך על ידי האדון. יש האומרים שהאדון חוזר 7 שנים לאחר ה"הלקאה", "בכוחו" עם 144,000. ובאותו זמן ישוע משמיד את איש החטא. אז אותם אנשים אומרים שהקטע הזה מתייחס לאירוע שמתרחש לאחר 7 השנים? אם זה נכון; אז חייבת להיות התכנסות שנייה? במילים אחרות; התכנסות בתחילת ההלקאה בתחילת 7 השנים, והתכנסות בביאתו השנייה של האדון לאחר 7 השנים! אם כל זה נכון, אז מדוע פאולוס מנחם את התסלוניקים עם הקטע הזה? מדוע פאולוס לא מספר להם בבירור על ה'ההלקאה'??
******************************************************
אני רואה דברים קורים ככה, ישוע מגיע רק פעם אחת . ואז יש את ההתכנסות , איש החטא מושמד , השטן נכלא ל-1000 שנה, ואז מתחיל המילניום ! שכחנו את סגנון האירועים ההיסטורי שלנו. אנחנו רואים את זה בסרטים אבל לא מצליחים להבין. כאשר מלך או קיסר רומא חוזר הביתה אחרי טיול ארוך, כל האזרחים יוצאים מהעיר כדי לברך אותו. לדוגמה, אם המלך שלנו צ'ארלס היה מגיע לבקר באוסטרליה, המוני אנשים היו יוצאים עם דגלים ומסתדרים ברחובות. כאשר ישוע יחזור, כולנו נישא באוויר כדי לברך אותו כשהוא מתקרב לכדור הארץ. אנחנו באופן מטאפורי 144,000, וכולנו באים לכדור הארץ איתו כדי להקים את שלטונו המילניום. הדבר היחיד שיגרום לחזרתו, אני מאמין, יהיה מלחמת העולם הקרבה עם גוג ומגוג.
******************************************************
יש לי הרצאות רבות נוספות עבורכם, עיינו בקישורים למטה. הן הוגדרו כך כדי שאוכל לתרגם אותן בקלות.
זכרו: אם ברצונכם לעבור לקישורים למטה, תצטרכו לפתוח את הקישור; לאחר מכן תרגמו אותן לשפתכם באמצעות אפשרות התרגום בשוליים הימניים. [מופעל על ידי גוגל]
בשפה שלכם נתתי לכם את כותרות ההרצאות ברשימה הראשונה. לאחר מכן, באותו סדר, תקבלו את הקישורים ברשימה השנייה.
**************************************************
הוא ידבר דברים על עליון
הוא ידבר דברים על עליון
בניית בית המקדש מחדש של ירושלים
סטנלי וברית הדמים
מי הוא ישוע - האם הוא מיכאל, המלאך הראשי?
שקרים בתנ"ך חלק 2
מי ימלוך עם המשיח
ישראל הבריטית - 1.01 [למתחילים]
He
Shall Speak Words Against The Most High
Rebuilding The Temple Of Jerusalem
Stanley
and The Blood Covenant
No comments:
Post a Comment