Sunday, 13 March 2016

Et tyveri om natten [A THIEF In The NIGHT...in Danish]


Et tyveri om natten
 
Udgivet 20150602 -:- Revideret 20250906
NB: Bibelhenvisninger er fra MKJV, medmindre andet er angivet.


Oversættelse -:- 2025 september

Denne artikel blev automatisk oversat fra engelsk ved hjælp af Google. Hvis du læser en oversættelsesversion, og du mener, at oversættelsen ikke er korrekt! Eller flaget for dit sprog ikke er korrekt! Lad mig det vide i kommentarerne nedenfor! Hvis du ønsker at gå til linkene nedenfor, skal du FØRST åbne LINKET og derefter oversætte dem til dit sprog ved at bruge 'OVERSÆT'-muligheden i højre margen. [Drevet af Google]

Lad os se på, hvordan et "Husrøveri; Et Tyveri om Natten" er beskrevet i Bibelen. Der er en anden historie, vi alle kender, og den er i samme periode og den samme etniske kultur. Kan du huske historien om "Ali Baba og de fyrre røve"? Det er et klassisk mellemøstligt folkeeventyr. Tyvene havde planlagt at gemme sig i store vandkrukker, som blev leveret til en rigmands fest. Så ventede de, indtil der blev givet et signal, så ville alle springe ud og angribe og ødelægge, så ville de tage alt byttet. I vores vestlige kultur tænker vi i dag for meget på "en tyv om natten" som en stille "katteindbrudstyv". Vi bør forsøge at forstå skrifterne fra den oprindelige tid og sted!

ALLE disse passager, der er anført nedenfor, synes at beskrive, hvad vi i dag ville kalde i vores kultur; et hjemindbrud; et væbnet røveri; eller et 'smadret røveri'! De indikerer, at 'den stærke mand , tyven eller røveren ' er mennesker, der kan kæmpe en god kamp! Heller ikke i disse passager er der nogen indikation af en stille snigende indtrængen som en "katteindbrudstyv". Lad os søge gennem skrifterne ved hjælp af følgende ' nøgleord '.


'Stærk mand' (6 lister med denne sætning).

1 Sam 14:52 Og krigen blev hård mod filistrene ... når Saul så en stærk mand eller en tapper mand, tog han ham til sig.
Esajas 10:13 ... Jeg har fjernet folkets grænser og røvet deres skatte og slået folket ned som en stærk mand .
Matt 12:29 ... hvordan kan man trænge ind i ... en stærk mands hus og plyndre hans ejendele, medmindre man først binder den stærke ... og derefter ... plyndrer hans hus?
Mar 3:27 Ingen kan trænge ind i ... en stærk mands hus ... og plyndre hans ejendele, medmindre man først binder den stærke ... og derefter ... plyndrer hans hus.
Luk 11:21 Når den stærke mand , fuldt bevæbnet, bevogter sin bolig, er hans ejendele i fred.


'Røv, røver, røvet' (31 opslag).

Dom 9:25 ... Sikems mænd satte mænd på lur for ham på toppen af ​​bjergene, og de plyndrede alle, der gik forbi .
1 Sam 23:1 Og de fortalte David og sagde: Se, filistrene kæmper mod Ke'ila, og de plyndrer tærskepladserne.
2 Sam 17:8 For Husjaj sagde: ... de er mægtige mænd, og de er bitre i sjælen, som en bjørn, der er røvet for sine unger på marken.
Esajas 10:13 ... jeg har flyttet folkets grænser og plyndret deres skatte og ... nedkæmpet folket som en stærk mand .
Esajas 13:16 Og deres børn skal knuses for øjnene af dem; deres huse skal plyndres , og deres koner skal voldtages .
Esajas 17:14 ... se, rædsel! Før morgenen kommer, er han ikke mere! Dette er skæbnen for dem, der plyndrer os , og skæbnen for dem, der røver os .
Esajas 42:22 Men dette er et folk, der er røvet og plyndret; alle er de fanget i huller , og de er gemt i fængsler.
Jer 50:37 ... og de skal blive som kvinder. Et sværd være over hendes skatkamre, og de skal plyndres .
Ezek 18:7 og har ikke behandlet nogen mand ondt, men har givet skyldnerens pant tilbage til ham, har ikke røvet nogen med vold ,
Ezek 18:16 og har ikke behandlet nogen mand ondt; har ikke tilbageholdt pantet og ikke røvet med vold .
Mar 14:48 Og Jesus svarede dem: " Er I gået ud med sværd og køller som mod en røver for at gribe mig?
" Luk 10:30 "En ... mand gik ... til Jeriko ... faldt blandt røvere , som klædte ham ... sårede ham og gik bort og lod ham ligge halvdød . "
Luk 22:52 Jesus sagde da til ypperstepræsterne, som var kommet til ham: " Er I gået ud som imod en røver med sværd og stokker?"


Tyven eller tyvene (40 lister).

2 Mos 22:2 Hvis en tyv bliver taget i at bryde ind og slået, så han dør, skal der ikke udgydes blod for ham.
Job 24:14  En morder står op med lyset og dræber de fattige og trængende , og om natten er han en tyv .
Jer 49:9 Hvis der kommer vindyrkere, vil de så ikke lade nogle druer blive tilbage? Hvis tyve kommer om natten, vil de ødelægge , indtil de har nok .
Joel 2:9 De skal storme ind i byen, løbe på muren, klatre op på husene; de ​​skal gå ind ad vinduerne som en tyv .
Matt 6:19 Saml jer ikke skatte på jorden, hvor møl og rust fortærer, og hvor tyve bryder ind og stjæler.
Matt 6:20 Men saml jer ikke skatte i himlen, hvor hverken møl eller rust fortærer, og hvor tyve ikke bryder ind eller stjæler.
Matt 24:43 Men hvis han havde vidst, at tyven ville komme , ville han have våget og ikke tilladt, at hans hus blev brudt igennem .
Luk 12:39 Hvis han havde vidst, at tyven ville komme , ville han have våget og ikke tilladt, at hans hus blev brudt igennem .
Joh 10:10 Tyven kommer kun for at stjæle og slå ihjel og ødelægge …


Ovenstående vers er ikke en komplet liste over de skriftsteder, der bruger disse 'nøgleord'. Men de giver alle en klar indikation af den vold, der antydes af disse ord. For eksempel det sidste vers ovenfor, Johannes 10:10: 'Tyven kommer kun for at stjæle, slå ihjel og ødelægge .' Så når vi læser skriftstederne, der taler om, at " Herren kommer som en tyv om natten ", bør vi i de omkringliggende ord se en indikation af " vold " ! Vi bør heller ikke forsøge at tilsløre det med en forudfattet idé om en bortrykkelse før trængslen, noget helt hemmeligt! Så lad os se på nogle af de skriftsteder, der taler om Herren, der kommer som en tyv om natten!


Herrens komme

Herren skal komme som en tyv om natten, uventet! Og den skal være høj, kraftfuld og ødelæggende!

Luk 12:40 Vær derfor også beredte, for Menneskesønnen kommer i en time, I ikke venter det .
2Pe 3:10 Men Herrens dag kommer som en tyv om natten , da himlene skal forgå med et brag , og elementerne skal smelte i hede , og jorden og alt, hvad der er på den, skal opbrændes .
Åb 3:3 Husk derfor, hvordan du har modtaget og hørt, og hold fast ved det og omvend dig. Hvis du derfor ikke våger, vil jeg komme over dig som en tyv, og du skal ikke vide, i hvilken time jeg kommer over dig .
Åb 16:15 Se, jeg kommer som en tyv. Salig er den, der våger og bevarer sine klæder , for at han ikke skal gå nøgen, og de skal se hans skam.


Paulus til thessalonikerne

Thessalonikerne var bekymrede for, at deres døde venner ville gå glip af opstandelsen. Paulus skriver derefter til thessalonikerne: -

1 Thess 4:13 "Men jeg vil ikke, brødre, at I skal være uvidende om de hensovede (døde i Kristus).. :15 For vi siger jer dette ved Herrens ord, at vi, som lever og er tilbage indtil Herrens komme, ikke skal gå forud for dem, som er hensovede. :16 For Herren selv skal stige ned fra himlen med et råb , med overengels røst og med Guds basun . Og de døde i Kristus skal opstå først . :17 Derefter skal vi, som lever og er tilbage, blive bortrykket sammen med dem i skyerne for at møde Herren i luften. Og således skal vi altid være sammen med Herren. :18 Trøst derfor hinanden med disse ord."


Så fortsætter Paulus med et tillæg, 'Men', som forbinder de to kapitler som én begivenhed. Han beskriver derefter Herren, der kommer som en tyv: -
1 Thess 5:1 " Men om tider og stunder, brødre, har I ikke brug for, at jeg skriver til jer. :2 For I ved selv præcis, at Herrens dag kommer som en tyv om natten . :3 For når de siger: Fred og sikkerhed! Da kommer en pludselig undergang over dem som fødsel over en gravid kvinde. Og de skal ingenlunde undslippe . :4 Men I, brødre, er ikke i mørke , så dagen skal overraske jer som en tyv . :5 I er alle lysets sønner og dagens sønner. ..:8 Men lad os, som er af dagen, være rolige, iført troens og kærlighedens brynje og frelseshåbet som hjelm. :9 For Gud har ikke bestemt os til vrede , men til at vinde frelse ved vor Herre Jesus Kristus."


Ovenstående passage viser alle disse begivenheder: - "Herren stiger ned med et råb", "en ærkeengels røst", "Guds trompet", "døde i Kristus skal opstå først", "dagen "Herrens", "Herren kommer som en tyv om natten", "pludselig ødelæggelse kommer over dem" og "Gud har ikke bestemt os til vrede".


SPØRGSMÅL: - Hvem vil opleve Guds vrede? - De ugudelige er dem, der lider! Og det sker øjeblikkeligt, når vi bliver rykket op for at møde Herren. Så det er ret latterligt at tro, at bortrømmelsen eller 'bortrykkelsen' er en stille eller hemmelig begivenhed. Og på trods af alt dette har Gud ikke bestemt os til vrede... Intet af ovenstående lyder som en stille begivenhed? Sl 91:7 "Tusind skal falde ved din side, titusind ved din højre hånd; det skal ikke komme dig i nærheden." Vi synes at have glemt den beskyttelse, som Gud har lovet os! Det virker som om, kirken svagt håber på at blive løftet ud af verden i en slags bortrykkelse før trængslen? Så at Gud ikke ved et uheld rammer os, når han udøser sin vrede. Har vi glemt Anden Mosebog og hvordan Gud beskyttede Israels børn under plagerne i Egypten?


SPØRGSMÅLET OM BORRØRELSEN

Den anden ting, der er som en løs kanon, er spørgsmålet om bortrykkelsen! HELE ovenstående passage fra Paulus til thessalonikerne taler om Herrens genkomst. Og Paulus siger, at det er det allerførste, der vil ske! Så hvis der er en bortrykkelse før trængslen, hvorfor fortæller Paulus så ikke thessalonikerne om bortrykkelsen først? HVORFOR; for der er tydeligvis IKKE nogen bortrykkelse før trængslen!


Beskrivelse af sluttider

Lignelsen om ukrudtet

Matt 13:24 "Han fortalte dem en anden lignelse: Himmeriget er som en mand, der såede god sæd i sin mark. 25 Men mens folkene sov, kom hans fjende og såede ukrudt blandt hveden og gik bort. 26 Men da strået var sprunget op og havde båret frugt, viste ukrudtet sig også. 27 Husbondens tjenere kom da til ham og sagde: Herre, såede du ikke god sæd i din mark? Hvor er ukrudtet så kommet fra? 28 Han sagde til dem: "Det har en fjende gjort." Tjenerne sagde til ham: "Vil du så, at vi går hen og samler det op?" 29 Men han sagde: "Nej, for at I ikke skal rykke hveden op sammen med ukrudtet, mens I samler det op. 30  Lad begge dele vokse sammen indtil høsten . Og når høsten kommer, vil jeg sige til høstfolkene: Saml først ukrudtet sammen og bind det i bundter for at brænde det , men saml hveden i mit kornmagasin." Høsten er tydeligvis den allerNÆSTE ting, der sker i vores verden! ..(Gå nu videre til forklaringen af ​​denne passage).


Lignelsen om ukrudtet forklaret

Matt 13:36 "...Hans disciple kom til ham og sagde: Forklar os lignelsen om ugraset på marken. :37 Han svarede dem: Den, der sår den gode sæd, er Menneskesønnen; :38 marken er verden, den gode sæd er rigets børn, men ugraset er den ondes børn. :39 Fjenden, som såede det, er Djævelen; høsten er verdens ende , og høstfolkene er englene. :40 Derfor, ligesom ugraset samles og brændes i ild, sådan skal det være ved denne verdens ende. :41 Menneskesønnen skal udsende sine engle, og de skal samle ud af hans rige alt, hvad der forarger, og dem, som gør uret, :42 og kaste dem i ildovnen . Der skal være gråd og tænders gnidsel. :43 Da skal de retfærdige skinne som solen i deres Faders rige. Den, der har ører at høre med, han høre." Hvor er bortrykkelsen før trængslen?


Så hvor får kirken ideen om en "bortrykkelse før trængslen" fra ovenstående passager? Sandsynligvis ved at læse en andens kommentar om emnet, snarere end at læse Guds ord, fordi ingen af ​​disse passager indikerer noget "stille" eller "hemmeligt"!


Lignelsen om nettet

Matt 13:47 "Himmeriget ligner et net, der kastes i havet og samler fisk af alle slags; 48 og når det er fyldt, trak de det op på land og sætter sig ned og samler de gode i kar, men kaster de dårlige ud. 49  Således skal det være ved verdens ende. Englene skal gå ud og skille de onde fra de retfærdige, 50 og kaste dem i ildovnen . Der skal være gråd og tænders gnidsel." Igen, hvor er bortrykkelsen før trængslen?


2 Thessalonikerbrev

Prøv at finde ud af, hvor bortrykkelsen passer ind i denne passage? Dette er Paulus' andet brev til thessalonikerne; denne gang vil han helt sikkert fortælle dem om bortrykkelsen!


Lovløshedens mand

2 Thess 2:1 "Men vi formaner jer, mine brødre, med hensyn til vor Herre Jesu Kristi komme og vores samling med ham , 2 at I ikke snart skal rystes eller forfærdes, hverken af ​​ånd eller af ord eller brev, som det sker gennem os, som om Kristi dag er nær . 3 Lad ingen forføre jer på nogen måde! For den dag ('den dag' en enkelt begivenhed) kommer ikke, medmindre der først kommer et frafald , og syndens menneske skal åbenbares , fortabelsens søn, 4 som står imod og ophøjer sig over alt, hvad der kaldes Gud, eller som tilbedes, så at han sidder som Gud i Guds tempel og udgiver sig for at være Gud." .."Hop" til vers :8 "Og da skal den lovløse åbenbares, ham skal Herren tilintetgøre med sin munds ånde og tilintetgøre med sin genkomsts stråleglans." Igen, hvor er bortrykkelsen før trængslen?

**************************************************

Der er TO begivenheder her, "kommen" og "vores indsamling", og så siger Paulus: "til den dag"! Det betyder, at de to begivenheder er samtidige. MEN FØR denne komme åbenbares syndens menneske. Så vi må alle være her, når 'syndens menneske' viser sig. Også mens han er aktiv hernede på jorden, og når han fortæres af Herren. Nogle siger, at Herren vender tilbage 7 år efter "bortrykkelsen", "i sin magt" med de 144.000. Og på det tidspunkt ødelægger Kristus syndens menneske. Så disse mennesker siger, at denne passage refererer til den begivenhed, der sker efter de 7 år? Hvis det er sandt; må der så være en anden indsamling? Med andre ord; en indsamling ved begyndelsen af ​​bortrykkelsen ved begyndelsen af ​​de 7 år, og en indsamling ved Herrens genkomst efter de 7 år! Hvis alt dette er korrekt, hvorfor trøster Paulus så thessalonikerne med denne passage? Hvorfor fortæller Paulus dem ikke tydeligt om 'bortrykkelsen'??

******************************************************

Jeg ser ting ske som dette: Jesus kommer kun én gang . På det tidspunkt er der indsamlingen , syndens menneske bliver ødelagt , Satan bliver bundet i 1000 år, og så begynder årtusindriget ! Vi har glemt vores historiske begivenhedsstil. Vi ser det i film, men forstår det ikke. Når en konge eller den romerske kejser vender hjem efter en lang rejse, går alle borgerne ud af byen for at hilse på ham. For eksempel, hvis vores kong Karl kom på besøg i Australien, ville folkemængder gå ud med flag og stille sig op langs gaderne. Når Kristus vender tilbage, vil vi alle blive løftet op i luften for at hilse på ham, når han nærmer sig jorden. Vi er billedligt talt de 144.000, og vi kommer alle til jorden med ham for at oprette hans tusindårsrige. Den ene ting, der vil forårsage hans tilbagekomst, tror jeg, vil være den forestående verdenskrig med Gog og Magog.

******************************************************

Jeg har adskillige andre foredrag til dig. Se linkene nedenfor. Dette er sat op på denne måde, så jeg nemt kan oversætte dem.
HUSK: Hvis du ønsker at gå til linkene nedenfor, skal du åbne linket; oversæt dem derefter til dit sprog ved at bruge OVERSÆTTELSE-funktionen i højre margen. [Drevet af Google]
På DIT sprog har jeg givet dig titlerne på foredragene i den første liste. Derefter får du linkene i den anden liste i samme rækkefølge.

**************************************************

Han skal tale ord imod den Højeste

Genopbygningen af ​​Jerusalems tempel

Stanley og Blodpagten

Hvem er Jesus - er han Ærkeenglen Mikael?

Løgne i Bibelen del 2

Hvem skal regere med Kristus

Britisk Israel - 1.01 [For begyndere]

No comments:

Post a Comment