Publikováno 20150602 -:- Revidováno 20250906
Poznámka: Biblické odkazy jsou z MKJV, pokud není uvedeno jinak.
Překlad -:- září 2025
Tento článek byl automaticky přeložen z angličtiny pomocí Googlu. Pokud čtete přeloženou verzi a myslíte si, že překlad není správný! Nebo je označení vašeho jazyka nesprávné! Dejte mi prosím vědět v komentářích níže! Pokud chcete přejít na níže uvedené odkazy, musíte NEJPRVE otevřít odkaz a poté je přeložit do svého jazyka pomocí možnosti „PŘEKLADIT“ v pravém okraji. [Používá Google]
Podívejme se, jak je v Bibli popsána „Domovní loupež; Krádež v noci“. Existuje ještě jeden příběh, který všichni známe, a odehrává se ve stejném časovém období a ve stejné etnické kultuře. Pamatujete si příběh „Ali Baba a čtyřicet loupežníků“? Je to klasická blízkovýchodní lidová pohádka. Zloději se plánovali schovat do velkých džbánů na vodu, které byly doručeny na hostinu bohatého muže. Pak počkali, až bude dán signál, pak všichni vyskočili, zaútočili a zničili, a pak si vzali všechnu kořist. My dnes v naší západní kultuře příliš často považujeme „nočního zloděje“ za tichého „kočičího lupiče“. Měli bychom se snažit porozumět písmům z původní doby a místa!
VŠECHNY níže uvedené pasáže popisují to, co bychom dnes v naší kultuře nazvali vloupáním do domu, ozbrojenou loupeží nebo „únosem a rabováním“! Naznačují, že „ silný muž“ , „ zloděj“ nebo „ lupič “ jsou lidé, kteří dokážou dobře bojovat! V těchto pasážích také není žádný náznak tichého vkrádání se jako „lupič“. Prohledejme si písma pomocí následujících „ klíčových slov “.
„Silný muž“ (6 výčtů této fráze).
1Sa 14:52 Válka proti Pelištejcům byla těžká... když Saul uviděl nějakého silného nebo statečného muže , vzal si ho k sobě.
Iz 10:13 Zrušil jsem hranice lidu, oloupil jsem jejich poklady a pokořil jsem lid jako silného muže .
Mt 12:29 Jak může někdo vstoupit do domu silného muže a vyloupit jeho majetek, pokud nejprve nesváže silného muže a pak vyloupí jeho dům?
Mk 3:27 Nikdo nemůže vstoupit do domu silného muže a vyloupit jeho majetek, pokud nejprve nesváže silného muže a pak vyloupí jeho dům.
Lk 11:21 Když silný muž v plné zbroji střeží svůj příbytek, jeho majetek je v pokoji.
„Lup, lupič, okradený“ (31 záznamů).
Soudců 9:25 ...šekemští muži na něj postavili zálohy na vrcholcích hor a oloupili všechny, kdo procházeli kolem .
1 Sam 23:1 Davidovi oznámili: „Hle, Filištíni bojují proti Keíle a loupí humny.
2 Sam 17:8 Chúšaj řekl: „Jsou to udatní muži a hořkí na duši jako medvědice na poli, které připravili
o mláďata. Iz 10:13 ...zrušil jsem hranice lidu, oloupil jsem jejich poklady a pokořil lid jako silného muže .
Iz 13:16 Jejich děti budou před jejich očima rozdrceny na kusy, jejich domy budou oloupeny a jejich ženy znásilněny .
Iz 17:14 ...hle, hrůza! Než se rozední, není ho! To je úděl těch, kdo nás drancují , a úděl těch, kdo nás olupují . “
Iz 42:22 Ale toto je lid oloupený a vypleněný; všichni jsou chyceni do děr a skryti v žalářích.
Jer 50:37 ...a budou jako ženy. Meč má na své poklady a budou oloupeni .
Ez 18:7 Nikomu neublížila, ale vrátila dlužníkovi zástavu, nikoho násilím neoloupila . Ez
18:16 Nikomu neublížila, zástavu nezadržela, násilím neoloupila . Mk 14:48 Ježíš jim odpověděl: „ Vyšli jste s meči a kyji jako na lupiče , abyste mě zajali ?“ Lk 10:30 „Jeden muž šel do Jericha a padl mezi lupiče , kteří ho svlékli, zranili ho a odešli, zanechavši ho polomrtvého . “ Lk 22:52 Ježíš řekl velekněžím, kteří k němu přišli: „ Vyšli jste s meči a kyjmi jako na lupiče ?“
Zloděj nebo zloději (40 záznamů).
Ex 22:2 Pokud bude zloděj přistižen při vloupání a bude udeřen tak, že zemře, nebude pro něj prolita krev.
Jób 24:14 Vrah vstává za svítání a zabíjí chudé a potřebné , a v noci je zlodějem .
Jer 49:9 Pokud přijdou sběrači, nenechají trochu hroznů? Pokud zloději přijdou v noci, ničí, dokud nebudou mít dost .
Jo 2:9 Vtrhnou do města, poběží na hradby, vylezou na domy, budou vlézat okny jako zloděj .
Mt 6:19 Neshromažďujte si poklady na zemi, kde je mol a rez ničí, a kde se zloději vloupávají a kradou.
Mt 6:20 Ale shromažďujte si poklady v nebi, kde je mol ani rez ničí, a kde se zloději nevloupávají a nekradou.
Mt 24:43 Ale věděl by, že zloděj přijde , bděl by a nedovolil by mu podkopat dům . Lk
12:39 Věděl by, že zloděj přijde , bděl by a nedovolil by mu podkopat dům . Jan
10:10 Zloděj nepřichází, leda aby ukradl, zabil a zničil …
Výše uvedené verše nejsou úplným seznamem veršů používajících tato „klíčová slova“. Všechny však jasně naznačují násilí, které tato slova naznačují. Například poslední verš výše, Jan 10:10: „Zloděj nepřichází , leč aby kradl, zabíjel a hubil .“ Když tedy čteme verše, které hovoří o „ Pánu, který přichází jako zloděj v noci “, měli bychom v okolních slovech vidět nějaký náznak „ násilí “ ! Také bychom se to neměli snažit zakrývat předpojatou představou o vytržení před soužením, něčem tichém a/tajemném! Podívejme se tedy na některé z těchto veršů, které hovoří o Pánu, který přichází jako zloděj v noci!
Příchod Páně
Pán přijde jako zloděj v noci NEOČEKÁVANĚ! A bude to hlasité, mocné a ničivé!
Lk 12:40 Proto buďte připraveni, neboť Syn člověka přijde v hodinu, kdy se nenadějete .
2Pt 3:10 Ale den Páně přijde jako zloděj v noci , v němž nebesa s rachotem pominou a živly se rozplynou v žáru . Země i díla na ní shoří . Zj 3:3 Vzpomeň si tedy, jak jsi přijal a slyšel, a pevně to drž a čiň pokání. Jestliže tedy nebudeš bdět, přijdu na tebe jako zloděj a nebudeš vědět, v kterou hodinu na tebe přijdu . Zj 16:15 Hle, přijdu jako zloděj. Blahoslavený je ten, kdo bdí a střeží své roucho , aby nechodil nahý a neviděli jeho hanbu.
Pavel Tesalonickým
Tesaloničanům se dělalo starosti, že jejich mrtví přátelé přijdou o vzkříšení. Pavel pak Tesaloničanům píše: -
1Te 4,13 „Ale nechceme, abyste, bratři, nevěděli o těch, kteří zesnuli (mrtví v Kristu).. :15 Říkáme vám to skrze slovo Páně, že my, kteří jsme živí a zůstáváme až do Pánova příchodu, nepůjdeme předejít ty, kteří zesnuli. :16 Neboť sám Pán sestoupí z nebe s povelovým zvoláním , s hlasem archanděla a s Boží trubkou . A mrtví v Kristu vstanou první . :17 Pak my, kteří jsme živí a zůstáváme, budeme spolu s nimi uchváceni v oblacích vstříc Pánu do vzduchu. A tak budeme navždy s Pánem. :18 Proto se navzájem utěšujte těmito slovy.“
Pavel pak pokračuje dovětkem „Ale“, který spojuje obě kapitoly v jednu událost. Pak popisuje Pána přicházejícího jako zloděje: -
1Te 5,1 „ Ale o časech a obdobích, bratři, není třeba, abych vám psal. :2 Sami totiž dobře víte, že den Páně přichází jako zloděj v noci . :3 Neboť až budou říkat: ‚Pokoj a bezpečí!‘ tehdy na ně přijde náhlá zkáza jako bolest těhotnou. A neuniknou . :4 Ale vy, bratři, nejste ve tmě , aby vás ten den zastihl jako zloděj . :5 Vy všichni jste synové světla a synové dne. ..:8 My však, kteří patříme dni, buďme klidní, oblékněme si pancíř víry a lásky a přilbu naděje spásy. :9 Bůh nás totiž neurčil k hněvu , ale k dosažení spásy skrze našeho Pána Ježíše Krista.“
Výše uvedená pasáž popisuje všechny tyto události: - „Pán sestupuje s pokřikem“, „hlas archanděla“, „trouba Boží“, „mrtví v Kristu vstanou první“, „den“ „Pána“, „Pán přichází jako zloděj v noci“, „přijde na ně náhlá zkáza“ a „Bůh nás neurčil hněvu“.
OTÁZKA: - Kdo zažije Boží hněv? - Zlí jsou ti, kdo trpí! A stane se to okamžitě, když jsme uchváceni, abychom se setkali s Pánem. Je tedy docela směšné si myslet, že uchvácení neboli „vytržení“ je tichá nebo tajná událost. A přes to všechno nás Bůh neurčil hněvuNic z výše uvedeného nezní jako tichá událost? Žalm 91:7 „Tisíc jich padne po tvém boku a deset tisíc po tvé pravici, k tobě se to nepřiblíží.“ Zdá se, že jsme zapomněli na ochranu, kterou nám Bůh slíbil! Zdá se, jako by církev slabě doufala, že bude vyzdvižena ze světa v jakémsi vytržení před soužením? Aby nás Bůh nechtěně nezasáhl, až na nás vylije svůj hněv. Zapomněli jsme na knihu Exodus a na to, jak Bůh ochránil izraelský lid během egyptských ran?
OTÁZKA K VYTRŽENÍ
Další věc, která je jako volný kanón, je otázka Vytržení! Celá výše uvedená pasáž z Pavlova listu Tesalonickým hovoří o Druhém příchodu Páně. A Pavel říká, že to je hned další věc, která se stane! Takže pokud existuje předběžné vytržení, proč Pavel Tesalonickým neřekne nejdříve o vytržení? PROČ; protože očividně NEEXISTUJE ŽÁDNÉ předběžné vytržení!
Popis koncových časů
Podobenství o plevelu
Mt 13:24 „Předložil jim jiné podobenství: „Nebeské království se podobá člověku, který zasel na svém poli dobré semeno. 25 Když lidé spali, přišel jeho nepřítel, zasel plevel mezi pšenici a odešel. 26 Když však stéblo vzešlo a přineslo úrodu, objevil se i plevel. 27 Přišli tedy služebníci hospodáře a řekli mu: „Pane, nezasel jsi na svém poli dobré semeno? Odkud se tedy vzal plevel? 28 Řekl jim: „To udělal nepřítel.“ Služebníci mu řekli: „Chceš tedy, abychom šli a sesbírali je?“ 29 On však řekl: „Ne, abyste při sbírání plevele nevytrhali s ním i pšenici. 30 Nechte obojí růst spolu až do žně . A v čas žně řeknu žencům: Sbírejte nejprve plevel a svažte ho do snopů, abyste ho spálili , ale pšenici shromážděte do mého sádrokartonu.“ sýpka.“ Žň je očividně to úplně DALŠÍ, co se v našem světě stane! ..(Nyní „přeskočte“ k vysvětlení této pasáže).
Vysvětlení podobenství o plevelu
Mt 13:36 „...I přistoupili k němu jeho učedníci a řekli mu: Vysvětli nám podobenství o koukoli na poli. :37 On jim odpověděl: „Ten, kdo rozsévá dobré semeno, je Syn člověka. :38 Pole je svět. Dobré semeno jsou synové království. Plekol jsou synové zlého. :39 Nepřítel, který ho rozsel, je ďábel. Žeň je konec světa a ženci jsou andělé. :40 Jako se tedy shromažďuje koukol a spaluje ohněm, tak bude i na konci tohoto světa. :41 Syn člověka vyšle své anděly a ti shromáždí z jeho království všechny pohoršující věci i ty, kdo páchají nepravost. :42 Tam bude pláč a skřípění zubů. :43 Tehdy spravedliví zazáří jako slunce v království svého Otce. Kdo má uši k slyšení, ať…“ „slyšet.“ Kde je vytržení před soužením?
Takže z výše uvedených pasáží, odkud církev bere myšlenku „vytržení před soužením“? Pravděpodobně čtením něčího komentáře k tomuto tématu, spíše než čtením Božího slova, protože žádná z těchto pasáží nenaznačuje nic „tichého“ nebo „tajemného“!
Podobenství o síti
Mt 13:47 „Nebeské království je podobné síti, která byla hozena do moře a sebrala všelijaké ryby. 48 Když se naplnila, vytáhli ji na břeh. Posadili se a dobré sebrali do nádob, ale zlé vyhodili. 49 Tak bude i při skonání světa. Vyjdou andělé a oddělí zlé od spravedlivých. 50 Tam bude pláč a skřípění zubů.“ Kde je tedy vytržení před soužením?
2. Tesalonickým
Zkuste přijít na to, kam v této pasáži zapadá Vytržení? Toto je druhý dopis od Pavla Tesalonickým; tentokrát jim jistě poví o Vytržení!
Muž bezpráví
2Te 2:1 „Naléhavě vás prosíme, bratři moji, ohledně příchodu našeho Pána Ježíše Krista a našeho shromáždění k němu , 2 abyste se nenechali brzy zmást ani se nerozrušit, ani duchem, ani slovem, ani literou, jako by skrze nás byl Den Kristův blízko . 3 Nikdo vás žádnou cestou nesvede. Neboť onen den (ten den je jediná událost) nepřijde, dokud nejprve nepřijde odpadnutí a nebude zjevena osoba hříchu , syn zatracení, 4 která se staví proti všemu, co se nazývá Bůh nebo co je uctíváno, takže se posadí v chrámu Božím jako Bůh a bude se vydávat za Boha.“ ..„Přejít“ na verš :8 „A tehdy bude zjevena osoba bezbožná, kterou Pán zabije dechem svých úst a zahubí zjevením svého příchodu.“ Kde je tedy vytržení před soužením?
***********************************************
Jsou zde DVĚ události, „příchod“ a „náš shromáždění“, a pak Pavel říká „k onen den“! To znamená, že tyto dvě události probíhají současně. ALE PŘED tímto příchodem je zjevena osoba hříchu. Takže všichni musíme být tady, když se objeví „osoba hříchu“. Také v době, kdy je aktivní zde na zemi a kdy je pohlcen Pánem. Někteří říkají, že se Pán vrátí 7 let po „vytržení“ „ve své moci“ se 144 000. A v té době Kristus zničí osobu hříchu. Takže tito lidé říkají, že tato pasáž se vztahuje k události, která se stane po 7 letech? Pokud je to pravda, pak musí existovat druhé shromáždění? Jinými slovy; shromáždění na začátku vytržení na začátku 7 let a shromáždění při druhém příchodu Páně po 7 letech! Pokud je to všechno pravda, proč pak Pavel utěšuje Tesaloničany touto pasáží? Proč jim Pavel jasně neřekne o „vytržení“??
*******************************************************
Vidím, že se věci dějí takto: Ježíš přichází jen jednou . V tu dobu probíhá Shromáždění , člověk hříchu je zničen , Satan je spoután na 1000 let a pak začíná milénium ! Zapomněli jsme na náš historický styl událostí. Vidíme to ve filmech, ale nechápeme to. Když se král nebo římský císař vrátí domů po dlouhé cestě, všichni občané vyjdou z města, aby ho pozdravili. Například, kdyby náš král Karel přijel navštívit Austrálii, davy lidí by vyšly s vlajkami a lemovaly ulice. Až se Kristus vrátí, budeme všichni uneseni do vzduchu, abychom ho pozdravili, když se blíží k Zemi. Jsme obrazně 144 000 a všichni s Ním přicházíme na zem, abychom nastolili Jeho miléniovou vládu. Věřím, že jedinou věcí, která Jeho návrat způsobí, bude blížící se světová válka s Gogem a Magogem.
*******************************************************
Mám pro vás mnoho dalších přednášek, podívejte se na níže uvedené odkazy. Toto je nastaveno tímto způsobem pro snadný překlad.
POZOR: Pokud chcete přejít na níže uvedené odkazy, budete muset odkaz otevřít a poté je přeložit do svého jazyka pomocí možnosti PŘEKLADAT na pravém okraji. [Powered by Google]
Ve VAŠEM jazyce jsem vám uvedl názvy přednášek v prvním seznamu. Poté ve stejném pořadí dostanete odkazy v druhém seznamu.
***************************************************
Bude mluvit slova proti Nejvyššímu
Bude mluvit slova proti Nejvyššímu
Obnova Jeruzalémského chrámu
Stanley a Krvavá smlouva
Kdo je Ježíš – je to archanděl Michael?
Lži v Bibli, 2. část
Kdo bude kralovat s Kristem
Britský Izrael - 1.01 [Pro začátečníky]
No comments:
Post a Comment